Miért drágább a füles borítós könyv gyártása?

A füles könyvborító nagyobb védelmet biztosít a könyvnek, praktikusabb, és esztétikusabb is az egyszerű, kartonált puhakötésnél. Ebből adódóan pedig költségesebb is. Elég betérnünk egy könyvesboltba ahhoz, hogy lássuk: ahány könyv, annyi nyomdai megoldás lehetséges. A kiadványok nem csak tartalmilag, de formájukban is különböznek egymástól. Többségüknél nem csak a méret, de a papír minősége, valamint a

Tovább olvasom >>>

Túlélheti-e a nyomtatott sajtó a digitális média térhódítását?

Az egyszerű hírközlő médiumtól a társadalomformáló erőig. Bemutatjuk a nyomtatott sajtó rövid történetét, és megpróbáljuk megjósolni a jövőjét is. Magával a nyomtatás történetével és a technológia elterjedésével korábban már foglalkoztunk a blogunkon. Csakúgy, mint a print és a digitális média viszonyával, a nyomtatott kiadványok és az e-bookok, digitális magazinok harcával is. A print lapok kialakulásáról

Tovább olvasom >>>

Így készül a tökéletes kiadvány, lépésről lépésre

Bemutatjuk a kiadványkészítés legfontosabb lépéseit, és azokat a fontos tudnivalókat, amikre az egyes stádiumokban érdemes odafigyelni, Amikor megvásárolunk egy könyvet vagy egy magazint, a legtöbbünknek meg sem fordul a fejében, tulajdonképpen hány ember munkájának a gyümölcsét tartjuk a kezünkben. Pedig egy igényes kiadványon számtalan szorgos kéz dolgozik, egymástól függetlenül, mégis egymás munkáját támogatva. Az írók,

Tovább olvasom >>>

Így ne tervezzen egyedi névjegykártyát!

A névjegykártya segít eldönteni leendő ügyfeleinknek azt, bizalmat szavaznak-e nekünk a hosszú távú együttműködésre. Ha jó benyomást szeretnénk kelteni, ezeket a hibákat érdemes kerülnünk. A névjegykártya az üzleti élet egyik legfontosabb eleme. Sok esetben az első olyan benyomás, mely döntő szempont lehet a leendő ügyfél bizalmának megszerzése szempontjából. Névjegyünk ugyanis nem egyszerű információhordozó. Cégünk elkötelezettségéről,

Tovább olvasom >>>

A betűk művészete és tudománya, a tipográfia

A megfelelő betűtípus kiválasztása nem egyszerű feladat. Legyen szó akár egy egyszerű szórólapról, akár többoldalas kiadványról, az esztétikus megjelenés nem csak szépérzéket, de komoly tervezőmunkát is kíván. Nem hiába épül a nyomtatott betűk tudományára külön szakterület, mely Gutenberg Bibliája óta folyamatosan alakul és fejlődik. De mit is jelent a tipográfia, mik a céljai, és milyen

Tovább olvasom >>>

E-book vs. nyomtatott könyv: valóban megöli a digitális média a printet?

Az elmúlt időszak egyik legnagyobb háborújának a digitális és a print média harca tekinthető. Irodalmárok, kultúrantropológusok, könyvkiadók és nyomdászok egyaránt borúlátóan tekintettek a nyomtatott kiadványok jövőjére, és sokan egyenesen a könyvek, magazinok és napilapok várható kihalását jósolták az elkövetkező évtizedekre. Mostanában azonban úgy tűnik, a kedélyek kissé elcsitultak. Kialakult egyfajta szimbiózis a nyomtatott kiadványok és

Tovább olvasom >>>

Raszteres és vektoros grafikák: lényeges különbségek, melyeket nyomdai anyagleadás előtt érdemes ismerni

A digitális grafika világában kétféle képformátum létezik. A raszteres, illetve a vektoros ábrák, melyek közt azok, akik valaha foglalkoztak már számítógépes képszerkesztéssel, jól ismerik a különbséget. Sokan azonban még mindig kétségbeesetten teszik fel a kérdést a nyomdászoknak, mielőtt leadnák gyártásra szánt anyagaikat: “mit jelentenek ezek a kifejezések, és miért épp az egyik, vagy a másik

Tovább olvasom >>>

5+1 ok, ami miatt a prospektusok még mindig működnek

Az online vásárlás és a digitális médiumok térhódítása az elmúlt másfél évtizedben elkerülhetetlenül hatást gyakoroltak a nyomtatott kiadványok világára. Sokan beszélnek a print média haláláról, a könyvek és magazinok polcokról történő, lassú eltűnéséről. A valóság azonban úgy tűnik, a szkeptikusokat igazolja. A nyomtatott kiadványok továbbra is fontos szerepet töltenek be hétköznapjainkban, az emberek pedig a

Tovább olvasom >>>

Elveszve az anyagleadás útvesztőjében

Azok számára, akik először dolgoznak együtt nyomdával, megeshet, hogy a megfelelő anyagleadás paraméterei fejtörést okozhatnak. A jó minőségű végtermék elkészüléséhez azonban nem elég, ha tökéletesnek tűnő grafikával rendelkezünk. A megfelelő formátumra, beállításokra, és néhány egyéb, szakmai dologra egyaránt oda kell figyelnünk. Az alábbi bejegyzésben összegyűjtöttük azokat a fontos tudnivalókat, melyek az anyagleadás szempontját illetően a

Tovább olvasom >>>

Hogyan kerülnek könyvespolcainkra a legizgalmasabb történetek?

Az elmúlt évtizedek során sokan, sokféle módon jósolták már, hogy a nyomtatott könyvek korának hamarosan bealkonyul. Szerencsére azonban mindezidáig a szkeptikusoknak lett igaza, és a nyomtatott könyvek helyét sem a televíziónak, sem a számítógépnek, sem pedig a digitális könyveknek nem sikerült átvennie. Sőt, a nyomtatott könyv továbbra is a világ egyik legnépszerűbb információhordozó médiumnak tekinthető.

Tovább olvasom >>>

Ön tudta? Nyomda és nyomda közt is rengeteg lehet a különbség!

Egyedi kiadvány tervezésére készül? Saját névjegykártyát, szórólapot, esetleg személyre szabott nyomdaterméket készíttetne? Már a kezében tartja a kész terveket, azonban nem tudja eldönteni, a különböző technikákkal dolgozó nyomdák közül melyik lenne a helyes választás? Emiatt nem kell aggódnia! Az alábbi cikkben szeretnénk némi segítséget nyújtani Önnek ahhoz, hogy megtalálja a céljaiknak megfelelően nyomdatechnikát! Digitális, vagy

Tovább olvasom >>>

Hogyan kerülje el hatékonyan a hibás nyomdai anyag leadását?

Ha az ember először dolgozik együtt egy nyomdával, rengeteg kérdés merülhet fel benne a helyes anyagleadás kritériumait illetően. Ahhoz, hogy egy adott kiadvány az elvárásoknak megfelelő formában és minőségben kerüljön ki a nyomdászok kezei alól, alapvetően fontos, hogy megfelelő módon szerkesztett, a munkához minden szempontból jól optimalizált dokumentumot bocsájtsunk a rendelkezésükre. De mik azok a

Tovább olvasom >>>

Minden, amit a képeslapokról tudni érdemes

A képeslapok története nem ma kezdődött, de még csak nem is a közelmúltban. A színes üdvözlőkártyák a XVII. század óta velünk vannak, Magyarországon pedig a Monarchia korában, nem kevesebb, mint 150 éve adták postára az első képes levelezőlapot. És habár internet és az okostelefonok elterjedése óta a színes üdvözlőkártyák használata egyre kevésbé gyakori, ma is

Tovább olvasom >>>

A legjobb reklámhordozó ajándékok ügyfeleink számára

Sok kis- és nagy cég is bajban érzi magát akkor, amikor a vállalati logóval ellátott reklámhordozókról, logózott ajándékokról kell döntenie. Sokan választanak extrémebb megoldásokat, a legtöbb vállalkozás azonban nem kockáztat, és megmarad a jól bevált, széles körben népszerű kártyanaptáraknál, golyóstollaknál és bögréknél. Mindkét módszernek megvannak a maga előnyei és a maga hátrányai is, és az,

Tovább olvasom >>>

5 tudnivaló a tökéletes szórólap tervezéséhez

A kis- és középvállalkozások egyik leginkább kedvelt marketingeszköze napjainkban is a szórólapozás. Sikere évtizedek óta töretlen, úton útfélen találkozhatunk vele, nem véletlenül. A jó szórólap amellett, hogy olcsó módja a promóciónak, bizonyítottan hozzájárul vállalkozásunk fellendítéséhez. És hogy mitől működik az analóg reklám eme formája igazán jól? Az alábbi írásban öt pontba gyűjtve mutatjuk meg Önnek,

Tovább olvasom >>>

A nyomtatott média előnyei a digitális korban

Az elmúlt évtizedben sokszor, sokfelől hallhattuk már azt, hogy a nyomtatott média ideje lejárt. Nincs vásárlói igény a papír alapú újságokra, és a könyvek helyét is hamarosan átveszik a tabletekre olcsón letöltető, digitális kiadványok. Az e-book eladások adatai alapján azonban jól látható, hogy habár a digitális formátum valóban népszerű, az évek óta emlegetett forradalom elmaradt,

Tovább olvasom >>>

Hogyan készítsünk tökéletes névjegykártyát?

A névjegykártya évszázadok óta az üzleti élet nélkülözhetetlen eleme. Legyen szó kisvállalkozásról vagy nagyvállalatról, az üzleti partnerekkel való találkozás során rendkívül fontos az első benyomás, melynek szempontjából a névjegy-csere kritikus pontnak számít. Névjegykártyánk minősége és megjelenése ugyanis rengeteget elárul rólunk és cégünkről üzleti partnereink számára. Milyen funkciókat kell betöltenie egy igazán jó névjegynek, és milyen

Tovább olvasom >>>

A jó plakát több, mint egyszerű reklámhordozó

Sokan úgy vélik, a plakát kommunikációs eszközként betöltött szerepe az elmúlt évtizedben egyre inkább háttérbe szorult, és mára gyakorlatilag egy súlytalan, élét vesztett műfajjá degradálódott. Ez azonban meglehetősen erős, és alaptalan kijelentés. Annak ellenére, hogy az elmúlt évek során az utca szerepe némileg visszaszorult a marketing terén, továbbra is elképzelhetetlen, hogy ne találkoznánk nap, mint

Tovább olvasom >>>

Nyomdai ajánlatkérés a legegyszerűbben, leggyorsabban.

Kényelmesen és gyorsan.

Csak a legszükségesebb paraméterek bekérésével.