Így ne tervezzen egyedi névjegykártyát!

A névjegykártya segít eldönteni leendő ügyfeleinknek azt, bizalmat szavaznak-e nekünk a hosszú távú együttműködésre. Ha jó benyomást szeretnénk kelteni, ezeket a hibákat érdemes kerülnünk.

A névjegykártya az üzleti élet egyik legfontosabb eleme. Sok esetben az első olyan benyomás, mely döntő szempont lehet a leendő ügyfél bizalmának megszerzése szempontjából. Névjegyünk ugyanis nem egyszerű információhordozó. Cégünk elkötelezettségéről, a munkához való hozzáállásunkról, és várható teljesítményünkről is tanúskodik.

A túlzottan egyszerű, gyenge minőségű névjegykártya hanyagságot, nemtörődömséget sugall, ezzel szemben egy igazán jó, egyedi darab egyszerre tükrözi profizmusunkat és megbízhatóságunkat.

Az alábbi bejegyzésben bemutatjuk azokat a gyakori hibákat, melyeket minden, magára valamit is adó vállalkozónak érdemes elkerülnie akkor, ha figyelemfelkeltő, igényes névjegyet szeretne gyártatni.

Milyen a jó névjegykártya?

Ha a klasszikus névjegyet a modern tartalommarketing eszközeihez szeretnénk hasonlítani, azt mondhatnánk, olyanok, mint egy Youtube videó első pár másodperce. Villanásszerű impulzus, mely azonnal segít eldönteni az ügyfélnek, bizalmat szavaz-e nekünk a hosszú távú együttműködésre.

Éppen ezért fontos, hogy névjegyünk egyedi és figyelemfelkeltő legyen. Nem csak esztétikailag kell a toppon lennie, de érdemes olyan húrokat pengetnie, melyek hatással vannak leendő kuncsaftunk érzelmeire, irántunk táplált rokonszenvére is.

Nem érdemes persze túlzottan hivalkodóan, arcba mászóan tenni ezt, hiszen ebben az esetben nagy az esélye annak, hogy épp a kívánt hatás ellentétét fogjuk elérni.

A jó névjegykártya megtervezése nem egyszerű feladat, hiszen egyszerre több dologgal is képben kell lennünk: az esztétikus design alapkövetelményei mellett ismernünk kell saját célcsoportunkat, annak a közegnek az ízlését, melynek tagjaira úgy tekintünk, mint potenciális ügyfeleinkre, leendő kuncsaftjainkra.

Az igazán hatásos névjegy tehát egyszerre frappáns, mégis elegáns. Képes arra, hogy kiemelje tulajdonosa jó tulajdonságait, ezáltal erősítve a bizalmat közte és célközönsége közt.

Milyen a rossz névjegykártya?

A fentebb felsorolt tulajdonságok alapján már talán egyszerűbb elképzelni azt, hogyan is nézhet ki egy kevésbé működő, vagy egyenesen ügyfélriasztó névjegy.

A probléma legfőbb okát általában az ötlettelen design, valamint a silány nyomdai kivitelezés jelenti. Azonban az is rendkívül szerencsétlen döntés lehet, ha valaki a potenciális ügyfelek megfelelő ismerete nélkül próbál meg névjegykártyát tervezni.

A betűtípusok, a formák, a színek, illetve a papír minősége egyaránt sokat jelentenek a tökéletes névjegy megalkotása során, és ahhoz, hogy pozitív benyomást keltsünk partnereinkben, meg kell találnunk ezek megfelelő kombinációját, a tökéletes harmóniára kell törekednünk.

Néhány dolog, amit a tervezés során érdemes elfelejtenünk

Túlgondolt design

A kevesebb néha több, tartja a mondás, és tegyük hozzá: rendkívül bölcsen. Sokan esnek ugyanis abba a hibába, hogy túlzottan sokat szeretnének kihozni egy névjegyből, és túlságosan engedik elkalandozni a kreativitásukat.

Ez sok esetben nem probléma, azonban ugyanúgy, ahogyan a puritán névjegy, úgy a vizuális elemekkel túlterhelt, túlzottan színes verzió sem előnyös. Az eredmény nem lesz feltétlenül esztétikus, szétszórtságot, komolytalanságot tükrözhet.

Érdemes tehát minden esetben a kreatívan letisztult, elegánsan ötletes megjelenésre koncentrálnunk.

Egyszerű papír

Nincs lehangolóbb annál, mint amikor üzleti partnerünk egy egyszerű, fehér kartonpapírra készült kártyát nyom a kezünkbe az első találkozás során. Pláne annak tükrében, hogy manapság már rengeteg, érdekesebbnél érdekesebb alapanyagból válogathatunk, ha arra kerül a sor, hogy névjegyet kell készíttetnünk.

A vastag, színes kartontól kezdve, egészen a műanyagig, rengeteg olyan megoldással találkozhatunk, melyek alkalmasak a figyelemfelkeltő és egyedi, mégis elegáns névjegykártya elkészítésére. Minél jobban próbálunk elszakadni az egyszerű és unalmas sablonoktól, annál inkább a profizmus és a kreativitás lesznek azok a dolgok, amik leendő ügyfeleinknek elsőként eszébe jut cégünkről.

És természetesen jól véssük az eszünkbe: óvakodjunk az olcsó, vékony papírra nyomott névjegyektől, hiszen mi sem lehet kiábrándítóbb, mint pár nap után egy gyűrött, kopott, jellegtelen névjegyet találni zakónk zsebében.

Kihasználatlan felület

Mint ahogy egy érmének, úgy egy névjegykártyának is két oldala van, erről pedig sohasem szabad megfeledkezni! Ha pedig már megadatott a lehetőség, miért ne használnák ki azt, és töltenénk ki az üres teret a papír mindkét oldalán kreatívan és figyelemfelkeltően?

Ez főként olyan esetekben jöhet jól, mikor némileg megpróbálunk elszakadni a szokványos, téglalap formátumú kártyáktól, és négyzet alakú, esetleg egyéni formára tervezett névjegyet tervezünk. Ilyen esetekben rengeteg lehetőségünk nyílik arra, hogy adatainkat és logónkat a kártya két külön oldalán, kreatív módon helyezzük el.

A szokványos nyomdai megoldások mellett olyan, exkluzívabb kivitelezési módokat is választhatunk, mint például a dombornyomás, melynek segítségével cégünk logóját esztétikus, kevésbé hivalkodó módon is elhelyezhetjük a kártya egyébként kihasználatlan, hátsó felületén.

Dobozba zárt kreativitás

Habár a cikk elején azt említettük, hogy kreativitásunk szabad szárnyalása nem minden esetben vezet a tökéletes végeredményhez, azért nem kell megijednünk az egyedi ötletek, formabontó megoldások alkalmazásától sem.

Rengeteg példa akad a világban az olyan kreatív névjegyekre, melyek formájukból, sőt funkcionalitásukból adódóan is képesek többet nyújtani, mint egy egyszerű, információhordozó papírdarab.

A foglalkozásunk jellemzőihez igazított design a grafikai elemektől kezdve, az egyedi formájú névjegyen át rengeteg dologban megnyilvánulhat. Nem egy, és nem két példa akad például az olyan, kreatív megoldásokra, amikor egy informatikai cég vezetőinek névjegykártyája használható pendrive-ként is funkcionál, vagy elég a Legora gondolnunk, ahol bizonyos pozíciókban a személyre szabott játékfigurák szolgálnak névjegyként.

Nem feltétlenül kell persze ennyire mélyen a pénztárcánkba nyúlni ahhoz, hogy erős, maradandó első benyomást keltsünk leendő ügyfeleinkben. Elég, ha névjegyeink formatervezését cégünk erősségeihez igazítjuk, és a kreatív designon keresztül hangsúlyozzuk azokat a pozitív tulajdonságokat, amikkel első ránézésre bizonyíthatjuk leendő ügyfeleinknek, hogy érdemes minket választaniuk!

Az Ofszetnyomda.hu lassan egy esztendeje kivitelezi megrendelőim kiadványait, és saját anyagaimat. Nem véletlen, hogy az első közös munkánk után mástól már nem is kérek árajánlatot 🙂 Szlogenjük mögött, “nyomdai megoldások igényeseknek” valós tartalom van. Nem “legyártást” végeznek, megoldásokat kínálnak, akkor is, ha az ember a grafikai tervezés vagy előkészítés során elbizonytalanodik. Amikor az elkészült munkákért megyek, mindig rápillantok a mások számára készített anyagokra is. Mert egy magamfajta grafikusnak élmény a polcokon sorakozó rengeteg pompásan kivitelezett, gusztusosan csomagolt kiadvány látványa. Bertalan Zoltán, Cinnepyrin

5 ***** kiszolgálás a megrendeléstől a technikai segítségen keresztül, a kiadott anyagig. Ingyenes kiszállítás, rugalmasság és tökéletes minőség. Nagyon ajánlott!! T. Zsolt

További olvasnivalók

Nyomdai ajánlatkérés a legegyszerűbben, leggyorsabban.

Kényelmesen és gyorsan.

Csak a legszükségesebb paraméterek bekérésével.

Ezek is érdekelhetik: