A papír alapú meghívók élnek és virulnak

Talán Ön is azt gondolja, hogy egyszerűbb lenne egy Facebookos eseménymeghívót szétküldenie, de ez nem így van. Egykor nagy újdonságot jelentett ez a forma, mára azonban már sokat veszített a komolyságából. Pláne üzleti körökben.

A felhasználók nagy része inkább csak szigorúan magánéleti programokat szervez ilyen formán, például így jelentkeznek egy túrára, vagy egy sportnapra. Komoly üzleti célokra marad tehát a print alapú meghívó, mint a legjobb megoldás.

A meghívó legfontosabb tartalmi elemei:

  • a meghívó szó
  • az alkalom pontos megnevezése, a rendezvény műfaja (pl. vacsora, fogadás, tréning, konferencia)
  • a meghívó cég egyértelmű megnevezése (akár csak egy logó)
  • extra figyelmesség, ha név szerint szerepel rajta a meghívott neve, mert így sokkal személyesebbnek hat
  • legyen szó a pontos kezdési, és befejezési időpontról
  • a meghívottak a részletes programnak is szoktak örülni
  • annak jelzése, hogy a meghívás hány főre szól, és hogy vihet-e az illető partnert magával
  • a helyszín megadása (a mini térkép feldobja a meghívót), és megközelítése
  • a pontos időtartam (jelezze, ha késés esetén nem, vagy másképpen lehet bejutni a helyszínre)
  • információ arról, hogy az alkalom ingyenes, vagy fizetős-e, és hogyan lehet kiegyenlíteni az összeget
  • a legfontosabb előnyök, amelyeket a résztvevő bezsebelhet
  • a kapcsolattartó neve, elérhetősége (e-mail, telefonszám)
  • esetleg a dress-code
  • létszámkorlát (ha van)
  • a válaszadás módja (meddig lehet jelentkezni, és milyen formában)

Azt szokták mondani, hogy a postai úton kézbesített meghívók nem olyan hatékonyak, de a helyzet az, hogy ezen lehet segíteni apró trükkökkel.

Két tipp:

  • a meghívóra kerüljön egy űrlap QR-kódja, ahol az esetleges további részletek mellett a meghívott azt is tudja jelezni, hogy részt kíván-e venni az eseményen
  • a grafika igazodjon a mai modern kor igényeihez (no és persze a mozgassa meg a célcsoport fantáziáját), így biztosan felkelti az érdeklődést

Célcsoporthoz illessze a meghívót

A meghívó egyik fő célja az érdeklődésfelkeltés, éppen ezért ahhoz a célcsoporthoz kell idomítani a mondandót, akinek majd szól a meghívó. Szerencsére ehhez már nagyon szép és kreatív tipográfiai, és grafikai megoldások állnak a rendelkezésére.

Arra is gondoljon, hogy esetleg nem mindenki akar, vagy tud majd részt venni az eseményen. Számukra legyenek feltüntetve a cég elérhetőségei, amelyeken akármikor tájékozódhatnak a márka termékei, és szolgáltatásai felől.

Tipp: a meghívó túloldalán hirdessen egy akciót. Ez egyfajta upsell, hiszen olyan megrendelői is lehetnek, akik egyébként nem válaszolnak igennel a meghívásra.

Tanácsok a meghívók nyomtatásához

Amikor elkészül a meghívó tervezete, nézze át friss szemmel, és figyeljen arra, hogy vajon milyen első benyomást szerezhetnek a meghívottak.

Törekedjen az egyediségre. Gondoljon csak bele, a célcsoportja egy adott időpontra akár több meghívást is kaphat. Ezért nem mindegy, hogy mennyire próbálja a meghívottak,  az esetleges résztvevői számára vonzóvá tenni a rendezvényét. Ha nem ért a tervezéshez, alkalmazzon egy jó grafikust.

Amennyiben csak néhány meghívóra van szüksége, akkor digitális gyártás lesz a gazdaságosabb. Így akár egyedi megszemélyesítést, megszólítást is kaphat minden egyes meghívottja.  A digitális nyomtatás eljárása kb. 250 db-ig gazdaságos. A fekete vagy 4 szín nyomtatásához a legideálisabb.

Az ofszet nyomtatás több száz példánytól éri meg jobban, ekkortól számít gazdaságosnak. Az előre kikevert színekhez is ez ajánlott, függetlenül a példányszámtól.

Bármelyiket is választja azonban, a minőség mindkét nyomtatás esetén azonos.

Az ajánlott meghívó méretek:

  • LA4: 210 x 99 mm
  • A5: 148x 210 mm
  • A6: 105x 148mm

Tipp: vegye figyelembe, hogy a nyomtatás nem a végső méretre, hanem a nyomdai ívekre történik, ezért át kell gondolni, hogyan a leggazdaságosabb a meghívó oldalak mérete.

Meghívó rendelésekor ezeket az adatokat adja le a nyomdának:

  • a munka elnevezése
  • pontos példányszám
  • a meghívó kész mérete (esetleg hajtott méret) mm-ben megadva
  • a színek száma
  • a papír meghatározása (műnyomó papír, ofszet papír, kreatív papír)
  • a papír vastagsága
  • kötés módja, kötészeti eljárás (pl. bigeles, hajtás)

A munkát nyomdakész PDF-ben várjuk. Ha Önnek Word-fájlban van meg, akkor abból egy grafikus tudja elkészíteni a megfelelő állományt.

Kíváncsi, hogy a leadásnál milyen hibákat szoktak elkövetni mások? Itt írtunk róla!

Eddigi legprofibb es leggyorsabb nyomda akivel cegunk dolgozott. Nagyon segitokesz es gyors csapattal. Dobai Daniel

az önök által nyújtott szolgáltatások minőségben színvonalasak, árban kedvezőek, és a gyorsaságra se volt panaszunk 😉 de leginkább az ingyenes poszt szkript írás volt nagy segítségünkre, ugyanis mi magunk gyártjuk-tervezzük a reklámanyagainkat, de a nyomdai előkészítéshez nem sokat értünk, és külön ezért túl bonyolult és felesleges lenne egy grafikust felkeresni. de mivel önöknél van ez a lehetőség és az oldalon minden feketén-fehéren le van írva ezért a mi dolgunk is sokkal könnyebb lett. köszönjük ACDP Capoeira

További olvasnivalók

Íves ofszetnyomás

A nyomdaipar egyik legelterjedtebb technikája. Jelentése: átmásolás, áthelyezés. A nyomat a nyomólemezről egy gumikendőre, arról a papírra vagy más nyomathordozóra

Tovább olvasom »

Nyomdai ajánlatkérés a legegyszerűbben, leggyorsabban.

Kényelmesen és gyorsan.

Csak a legszükségesebb paraméterek bekérésével.

Ezek is érdekelhetik: