A papír alapú meghívók élnek és virulnak

Talán Ön is azt gondolja, hogy egyszerűbb lenne egy Facebookos eseménymeghívót szétküldenie, de ez nem így van. Egykor nagy újdonságot jelentett ez a forma, mára azonban már sokat veszített a komolyságából. Pláne üzleti körökben.

A felhasználók nagy része inkább csak szigorúan magánéleti programokat szervez ilyen formán, például így jelentkeznek egy túrára, vagy egy sportnapra. Komoly üzleti célokra marad tehát a print alapú meghívó, mint a legjobb megoldás.

A meghívó legfontosabb tartalmi elemei:

  • a meghívó szó
  • az alkalom pontos megnevezése, a rendezvény műfaja (pl. vacsora, fogadás, tréning, konferencia)
  • a meghívó cég egyértelmű megnevezése (akár csak egy logó)
  • extra figyelmesség, ha név szerint szerepel rajta a meghívott neve, mert így sokkal személyesebbnek hat
  • legyen szó a pontos kezdési, és befejezési időpontról
  • a meghívottak a részletes programnak is szoktak örülni
  • annak jelzése, hogy a meghívás hány főre szól, és hogy vihet-e az illető partnert magával
  • a helyszín megadása (a mini térkép feldobja a meghívót), és megközelítése
  • a pontos időtartam (jelezze, ha késés esetén nem, vagy másképpen lehet bejutni a helyszínre)
  • információ arról, hogy az alkalom ingyenes, vagy fizetős-e, és hogyan lehet kiegyenlíteni az összeget
  • a legfontosabb előnyök, amelyeket a résztvevő bezsebelhet
  • a kapcsolattartó neve, elérhetősége (e-mail, telefonszám)
  • esetleg a dress-code
  • létszámkorlát (ha van)
  • a válaszadás módja (meddig lehet jelentkezni, és milyen formában)

Azt szokták mondani, hogy a postai úton kézbesített meghívók nem olyan hatékonyak, de a helyzet az, hogy ezen lehet segíteni apró trükkökkel.

Két tipp:

  • a meghívóra kerüljön egy űrlap QR-kódja, ahol az esetleges további részletek mellett a meghívott azt is tudja jelezni, hogy részt kíván-e venni az eseményen
  • a grafika igazodjon a mai modern kor igényeihez (no és persze a mozgassa meg a célcsoport fantáziáját), így biztosan felkelti az érdeklődést

Célcsoporthoz illessze a meghívót

A meghívó egyik fő célja az érdeklődésfelkeltés, éppen ezért ahhoz a célcsoporthoz kell idomítani a mondandót, akinek majd szól a meghívó. Szerencsére ehhez már nagyon szép és kreatív tipográfiai, és grafikai megoldások állnak a rendelkezésére.

Arra is gondoljon, hogy esetleg nem mindenki akar, vagy tud majd részt venni az eseményen. Számukra legyenek feltüntetve a cég elérhetőségei, amelyeken akármikor tájékozódhatnak a márka termékei, és szolgáltatásai felől.

Tipp: a meghívó túloldalán hirdessen egy akciót. Ez egyfajta upsell, hiszen olyan megrendelői is lehetnek, akik egyébként nem válaszolnak igennel a meghívásra.

Tanácsok a meghívók nyomtatásához

Amikor elkészül a meghívó tervezete, nézze át friss szemmel, és figyeljen arra, hogy vajon milyen első benyomást szerezhetnek a meghívottak.

Törekedjen az egyediségre. Gondoljon csak bele, a célcsoportja egy adott időpontra akár több meghívást is kaphat. Ezért nem mindegy, hogy mennyire próbálja a meghívottak,  az esetleges résztvevői számára vonzóvá tenni a rendezvényét. Ha nem ért a tervezéshez, alkalmazzon egy jó grafikust.

Amennyiben csak néhány meghívóra van szüksége, akkor digitális gyártás lesz a gazdaságosabb. Így akár egyedi megszemélyesítést, megszólítást is kaphat minden egyes meghívottja.  A digitális nyomtatás eljárása kb. 250 db-ig gazdaságos. A fekete vagy 4 szín nyomtatásához a legideálisabb.

Az ofszet nyomtatás több száz példánytól éri meg jobban, ekkortól számít gazdaságosnak. Az előre kikevert színekhez is ez ajánlott, függetlenül a példányszámtól.

Bármelyiket is választja azonban, a minőség mindkét nyomtatás esetén azonos.

Az ajánlott meghívó méretek:

  • LA4: 210 x 99 mm
  • A5: 148x 210 mm
  • A6: 105x 148mm

Tipp: vegye figyelembe, hogy a nyomtatás nem a végső méretre, hanem a nyomdai ívekre történik, ezért át kell gondolni, hogyan a leggazdaságosabb a meghívó oldalak mérete.

Meghívó rendelésekor ezeket az adatokat adja le a nyomdának:

  • a munka elnevezése
  • pontos példányszám
  • a meghívó kész mérete (esetleg hajtott méret) mm-ben megadva
  • a színek száma
  • a papír meghatározása (műnyomó papír, ofszet papír, kreatív papír)
  • a papír vastagsága
  • kötés módja, kötészeti eljárás (pl. bigeles, hajtás)

A munkát nyomdakész PDF-ben várjuk. Ha Önnek Word-fájlban van meg, akkor abból egy grafikus tudja elkészíteni a megfelelő állományt.

Kíváncsi, hogy a leadásnál milyen hibákat szoktak elkövetni mások? Itt írtunk róla!

Maximálisan elégedettek voltunk a szolgáltatással, a gyártott termék minőségével. Még egyszer köszönöm az együttműködést. Üdvözlettel, Kraffel Kornélia

Egy-egy alkalommal több nyomdát versenyeztetünk, akár kisebb, akár nagyobb megbízások esetén. Megbízóink ezt el is várják tőlünk. A Zsoli Bt. árai, még inkább rugalmassága azonban hosszú távú, egyedi együttműködést tett lehetővé. Kass Viktor

További olvasnivalók

Szabványos méretek

A nyomdai gyakorlatban a legtöbbször kétféle papírral találkozhatunk, attól függően, hogy milyen nyomógépen, milyen technológiával dolgozzuk fel: íves, és tekercses formában.

A legjellemzőbb szabványos papírméretek az A és B fősorozatba tartoznak.

Tovább olvasom »

Nyomdai ajánlatkérés a legegyszerűbben, leggyorsabban.

Kényelmesen és gyorsan.

Csak a legszükségesebb paraméterek bekérésével.

Ezek is érdekelhetik: