Plakátsuli

A plakát kitűnő reklámeszköz. Plakátnyomtatáson akkor gondolkodjon el, ha a rajta szereplő eseménynek, hírnek van ideje hatni. Azaz hetek, hónapok múlva sem veszti aktualitását. Természetesen termékek, vagy szolgáltatások hirdetése esetén sem szembesülhet azzal a vevő, hogy neki már nem jut a kínálatból. Mivel a plakát tartósan hat, ez joggal el is várható. Ha átrágja magát ezen a plakátsulin, akkor biztosan célba fog érni az üzenete.

A poszter olyan nyomtatott reklámhordozó, mely a vizuális kommunikáció része. A plakát grafikája, fotója, és egy jó címsor az, ami megfog, a szöveg pedig az, amely megtart.

A plakátok témavilága fonódhat sport, reklám, utazás, divat, propaganda, film, turizmus és esemény köré.

A poszter előnyei:

  • a lakosság minden része elérhető vele
    Nem mindig van szükség országos terítésre, de ha igen, akkor gazdasági, kulturális, politikai feladatok is megoldhatóak vele.
  • a plakát passzív-agresszív reklámhordózó, mivel vonzza a tekintetet, és szinte kikerülhetetlen. Egyszerűen nem lehet átlapozni rajta.
  • minél nagyobb a mérete, és minél frekventáltabb helyre teszik ki, annál inkább biztosított az, hogy megszólítja, eléri a célcsoportot.
  • igényt, és vágyat ébreszt a vásárlásra, és a fogyasztásra.

Ne feledje: a poszter nem feltétlenül akkor eredményes, ha tud benne gyönyörködni, ez a célcsoport „feladata”. Éppen ezért beszélje át a terveket egy tehetséges marketingessel, hiszen ő ért a legjobban a célközönség nyelvén.

Trükkök a plakátkihelyezésre:

  • minél nagyobb plakátot nyomtat, annál jobban megsokszorozódik a hatása
  • tegye ingerszegény környezetbe, és így sokkal jobban fel fognak rá figyelni
  • bár a két hétnél hosszabb ideig élő témák esetén alkalmazható, a témája, mondanivalója legyen sürgető
  • ha a plakát az utcán van, az üzenetnek tömörnek kell lennie, hiszen a tereken, utcákon, utak mentén többnyire nem álldogálunk azért, hogy elolvassunk egy hosszabb plakátot
  • csak olyan helyre ragasszon plakátot, ahol erre van engedélye, hiszen önre, és a vállalkozására sem vet jó fényt az, ha a plakát csúfítja a városképet (közfelháborodás tárgya is lehet), vagy esetleg hamar leveszik. Ez utóbbi esetben még anyagi kára is keletkezik, és a plakát üzenetének sincs ideje kibontakozni. Ugyancsak levételre kerül az óriásplakát, ha erkölcsöt, személyiséget, tilalmat, valamint közlekedés rendészeti szempontokat sért.
  • a plakát kihelyezhető hirdetőoszlopra, hirdetőtáblára, világítóoszlopra, autópályák mentén oldaltáblára, autópályát keresztező hidakra, buszmegállókba, troli, busz, villamos külsejére, stb.

Nézzen meg néhány plakátot az eddig nálunk készültek közül! Kattintson a képre, és nézze végig a galériát!

Ajánlatot ITT vagy az oldal alján kérhet.

A plakát akkor éri el a hatását, ha az üzenete könnyen megérthető, megjegyezhető. Igaz, hogy a mai digitális korban már bármikor lefotózható, de ha mégsem volt annyira emlékezetes, akkor a galéria mélyén fog csücsülni.

A nyomda üzeni:

  • az utcai plakátok az alábbi méretekben készülnek: A2, A1, A0, A00, B2, B1, B0
  • az utcai plakátnál fontos, hogy tartós UV-álló nyomata legyen, és élettel teli, ragyogó színeket tartalmazzon.
  • a kis méretű plakátok az A4-es laptól kezdődnek, főleg beltéri tájékoztatásra használatosak.
  • autópályák és autóutak mentén az ideális méret a 6×3 m-es, és a 24 íves plakát, de vannak kivételek. Az utak fölött átívelő hidakon elhelyezett plakátok átlagos mérete 15×1 m.
  • ami a szöveget illeti, legyen rövid, olvasható betűtípussal írt, legyen összhangban a plakát stílusával. Ha a szöveg hosszabb, akkor variálja a betűtípusokat (de ne használjon 2, esetleg 3-nál többet, nézzen meg pár jó párosítást ITT!), és a betűméreteket.
  • ha óriásplakátot készít, a márkanév az alsó képmezőbe kerüljön, mert így biztosan elolvasásra kerül.
  • bánjon jól a színekkel, hiszen nagyszerűen alkalmasak egyes részek kihangsúlyozására, de túlzásba is lehet velük esni. Két szín még mindig többet ad az olvasónak, mint tíz. A plakát plakát, nem pedig szivárvány.
  • ha közlekedési, és politikai célú plakátokat tervez, akkor előtte nézzen utána az ilyenekre vonatkozó szabályoknak
  • mielőtt dönt a poszter milyenségéről, érdemes több variációt is kipróbálni, és úgynevezett prototípust készíteni. Ha azonban ez nem fér bele a keretbe, akkor jól nézze meg a grafikai segítségét, mert rajta múlik majdnem minden
  • ügyeljen a helyesírásra, hiszen egy-egy elírás miatt könnyen köznevetség tárgya is lehet

A plakátnyomtatást bízza profi nyomdára, akik kiváló minőségben gyártják le.
Segíthetünk? Kérje árajánlatunkat!

Nagyon elégedett vagyok a munkájukkal. Pontosan betartották a határidőt, gyönyörű lett a nyomdai és a grafikai munka is. A grafikussal egyből egy hullámhosszon voltunk és már az 1. terv tökéletes volt. Ügyfeleink visszajelzései alapján is jó tapasztalataink voltak, vannak. … Mi úgy határoztunk, hogy bármilyen nyomdai munkáról legyen szó, Önöket fogjuk keresni és ajánlani is. KANDALLÓ HUNGÁRIA BT.

A kommunikáció végig nagyon jó volt – ez számunkra nagyon fontos előfeltétel volt. A technikai körülményeket nagyon pontosan el magyarázták, nem volt gond abból sem, hogy több különböző változatra kértünk árajánlatot. S a lényeg: az elkészült munka nagyon magas minőségű, hibátlan. És a megbeszélt elég rövid, a technológiai idő alsó határán lévő határidőre minden elkészült. Talán a kész termék csomagolása lehetne kicsit strapabíróbb, a vékony zsugor fólia nem elég rugalmas, könnyen elhasad. Köszönjük a szép munkát. Vargyas Miklós

További olvasnivalók

Nyomdai ajánlatkérés a legegyszerűbben, leggyorsabban.

Kényelmesen és gyorsan.

Csak a legszükségesebb paraméterek bekérésével.

Ezek is érdekelhetik:

“3D UV-formalakk”

Tegye egyedivé Ön is a névjegyeit, prospektusait, csomagolásait! Nyűgözze le ügyfeleit, és essen le a versenytársa álla! 😉 Nézze végig ezt a pár videót, hogy

Elolvasom »