Mennyiért NEM tudják megcsinálni?

vagy

Mennyiért tudják NEM megcsinálni?

A minap egy érdekes történetet mesélt egyik ügyfelünk.

Egy korábbi terméket (csomagolást) szeretett volna újra gyártatni. Változatlan utánnyomás lett volna.

Az árajánlatot aktualizáltuk.

Az ügyfél elküldött egy fájlt. Megnéztük, leellenőriztük, tudunk belőle dolgozni. Megrendelés még nincs, csak egyeztetés folyik.

Pár nap múlva izgatottan hívott az ügyfél telefonon:

– A küldött fájlból nem lehet ugyanazt a színárnyalatot elérni, mint a múltkor! – mondta.

– Dehogynem! Pontosan a színhűség miatt nyomtuk a múltkor is 2 Pantone színnel, továbbá feketével és sárgával. Ezt együtt kísérleteztük ki! Ha most is ugyanúgy csináljuk, akkor ugyanolyan lesz a végeredmény.

– De én nem ismerem a Pantone-kódokat. 

– Semmi baj, ha minden változatlan, akkor nekünk megvannak a korábbi paraméterek. És a fájlból is kiolvasható a két Pantone-kód is. Biztos, hogy nem lesz gond, ha újra nálunk rendeli meg. 

– Tudom, hogy nem lehet hozni a kívánt színeket! Elmennék személyesen leegyeztetni, leellenőrizni!

Próbáltam nyugtatni, emlékeztetni, hogy a múltkor is kifogástalan minőségűt gyártottunk neki, most se lesz ez máshogy. Eljött a nyomdába, és elmondta, hogy magas volt az árunk, és kapott sokkal olcsóbbat mástól. Meg is rendelte már ott, elkezdték a nyomást, de gépinduláskor leállíttatta.

Azok a színek meg se közelítik a korábbi gyártásunk színeit!

Hozott is egy nyomott ívet, mi is kerestünk egy korábbi nyomatot. Azonnal látszott, hogy óriási az eltérés.

Rögtön láttuk rajta, hogy a 4+0 (2 Pantone + fekete és sárga) színű PDF-ből valóban 4+0 nyomatot készítettek, de CMYK-val! Persze, hogy nem egyeznek a színek!!!

A Tisztelt (nem)Versenytárs egyik dolgozójának se jutott eszébe, hogy mit rontottak el. Már a PDF-ből kiolvashatták volna, hogy milyen festékekkel kellene nyomni, de a szaktudásuk nem terjedt ki arra, hogy ezt megállapítsák. Még akkor se, amikor a megrendelő szólt, hogy nem jók a színek a nyomaton.

Az ügyféllel most ki akarják fizettetni a munkához megvásárolt, megvágott papírt – miközben az ő kóklerségük áldozata lett. Ráadásul majdnem a beszerzési ár dupláját kérik!

Én is mondhattam volna a valós ár felét, és tuti megkapom a megrendelést. Később meg közlöm, hogy ennyiért NEM tudom megcsinálni. De azért még a megrendelő fizessen nekem, amiért én raboltam az ő idejét..

Vagy már az árajánlatba két árat írok:

  1. ennyiért tudom NEM megcsinálni (de lenne itt egy villanyszámla, amit fizessen be a T. ügyfél…);
  2. ennyiért meg a legjobb tudásunk szerint úgy készítjük el Önnek, hogy Ön is és mi is büszkék leszünk rá!

Tessék választani!

Gyors, pontos, segítőkész kiszolgálás! MONA ADA-ART KFT.

Köszönöm! Gyors pontos munka, és komoly szakmai segitség azoknak is akik nem jártasak e területen. Jó komunikáció, kiszolgálás. Megbizhatóság, pontosság. A jövőben csak itt kiszéttetek minden nyomdai munkát. Ajánlani tudom mindenkinek. Szabó László

További olvasnivalók

Íves ofszetnyomás

A nyomdaipar egyik legelterjedtebb technikája. Jelentése: átmásolás, áthelyezés. A nyomat a nyomólemezről egy gumikendőre, arról a papírra vagy más nyomathordozóra

Tovább olvasom »

Nyomdai ajánlatkérés a legegyszerűbben, leggyorsabban.

Kényelmesen és gyorsan.

Csak a legszükségesebb paraméterek bekérésével.

Ezek is érdekelhetik: