Ki olvas manapság újságot?

„Az újság a modern ember bibliája”

A print mindig is hiteles reklámhordozó marad. Az újságnak, mint tömegkommunikációs eszköznek az az egyik előnye, hogy az olvasóknak személyes kapcsolatuk fűződik hozzá. A nyomtatott sajtónak igenis van jelentősége az emberek tájékozódásában, és a világképük formálásában.

Az újság időszerű, időszakos, és nyilvános. Azt a nyomtatott terméket (médiumot) nevezzük újságnak, amely híreket, kommentárokat, tudósításokat, képeket (fotó, rajz), ábrákat és hirdetéseket közöl, és naponta vagy legalább egyszer hetente megjelenik (A havi megjelenésű kiadványokat inkább magazinnak nevezném.).

Az újság nem szűnt meg, csak átalakult

Eltűntek a rikkancsok, egyre kevesebb az újságosbódé, az emberek plázákban és interneten veszik meg az újságjukat.

A magyar reklámpiacon 6,3 millió ember olvas nyomtatott sajtóterméket (2017-es adat), és a hirdetési bevételek is szépen növekedtek. A hirdetési bevétel 2017-ben 18,5 százalékkal volt magasabb az előző évinél, egészen pontosan 38,330 milliárd forint. Ezzel a sajtó jelenleg a harmadik helyet foglalja el a reklámpiaci szegmensben. Az adatokat a MLE (Magyar Lapkiadók Egyesülete) szolgáltatta.

Bevétel szerint a következő a sorrend: napilapok, női lapok, ingyenes heti és hirdetési lapok, B2B, gazdasági és közéleti témájú lapok.

Ami leáldozóban van: az autós magazinok, a tinilapok, a rádió- és televíziós műsorújságok, valamint a programmagazinok.

Online tartalom ide, vagy oda, az összes korcsoport nevében ki lehet jelenteni, hogy több időt töltenek papír alapú újságok olvasásával, mint azok weboldalának vagy applikációjának böngészésével. Ez pedig azért lehet így, mert a nyomtatott anyagok olvasása élményszámba megy, azaz sokkal jobban megadják a módját az olvasásnak, így több időt is töltenek vele. A mobilkészülékeken olvasott tartalmakat általában csak átfutjuk, bele-beleolvasunk, de ritkán mélyedünk el bennük igazán.
Általában azok a márkák tudnak piaci előnyt szerezni, akik a minőségi tartalomgyártásra rendezkedtek be.
Ha tudatosan felépíti, és gondozza az újságját, akkor mindig fog tudni reagálni a piaci változásokra, és ezáltal életben tud maradni a kisebb-nagyobb válságok idején is.

Tipp: Ha mostanában indít magazint, akkor a női vonal a kifejezetten javasolt, hiszen ezek azok, amelyek szilárdan megállják a helyüket. Szeretne haladni a korral? Akkor azt javasoljuk, hogy a nyomtatott tartalmat egészítse ki online tartalomszolgáltatással.

A hetilapok megerősödése is várható.

„Az újság akkor jó, ha hangjában meghalljuk a magunkét is.„ Esterházy Péter

Miért jó önnek, ha nyomtatott újságot ad ki?

Ha idáig elolvasta a cikket, akkor valószínűleg már tudja: még ma is megéri az újságokba fektetni.

  • mivel az újság erősen célcsoport orientált, könnyű lesz hirdetőket találnia
    Tudta? A fogyasztóképes célcsoportok sokkal nagyobb affinitást mutatnak a printlapok iránt, ez a hirdetőknek pedig jó hír.
  • két lábon áll: nem csak a hirdetésekre, hanem az eladott példányszámokra is támaszkodhat
  • a hiedelmekkel ellentétben még mindig rengetegen olvasnak újságot
  • csatolhat hozzá termékmintát, így erősítheti a hirdetők márkaüzenetét

Az újság köszöni szépen, nem haldoklik, jól van. Ugyan már elveszítette az egyeduralmi helyzetét, inkább a rádió, televízió, és az internet társa, de még mindig rengetegen szeretik olvasni.

A hirdetők és a médiavállalatok is jól tudják, nem kell dönteni a digitális és a print forma között, lehet őket párhuzamosan is működtetni.

A következő tartalmak a legkelendőbbek: életszagú, valóságosabb, politikai, társadalmi, környezetvédelmi kérdéseket fejtegető témák.

Az újságok nyomdai kivitelezése

Önnek csak a tartalmat kell kitalálnia, a nyomtatást bízza ránk!

Az újság lehet tűzött, vagy tűzés nélküli.

Ha rétegelve van, és UV lakkozott a felülete, akkor különleges lehet a megjelenése. A fóliázott lap időtállóbb, a stancolt, azaz a formára vágott pedig könnyen felhívja magára a figyelmet.

Lehet mindegyik mindkét oldala színes, vagy egyszínnyomású.

További részletekért keresse nyomdánkat, és kérjen ajánlatot!

Kis és nagy példányszámban is vállaljuk az újságok nyomtatását.

A XIV., XV., XVI. kerületekben illetve Csömörön, Kistarcsán és Kerepesen megjelenő hirdetési újságot ad ki társaságunk havi rendszerességgel. A kiadványokat úgynevezett “hirdetési pontokra” helyezzük ki, ahol az érdeklődők önként vehetik azt el. A recesszió hozta magával, hogy a vállalkozások fokozottabban próbálnak a médiákban megjelenni illetve a kedvező kondíciójú szolgáltatásokat keresők száma is növekedett, ezért az ezekre a pontokra kiszállított újságok száma egyre kevesebbnek bizonyult. Keresnünk kellett egy olyan nyomdát aki be tud vállalni viszonylag kis darabszámot is de ha szükséges akkor a nagyobb mennyiség sem jelent problémát. Kolléganőm vette fel a kapcsolatot az OfszetNyomda.hu-val és a kedves tájékoztatás, az előzékenység a kedvező árajánlat és a kivitelezési határidő miatt ajánlotta cégünknek, hogy rendeljünk nyomdai kivitelezési munkát. Azóta már többször is sikerült együtt dolgoznunk és részünkről korrektnek, minőségileg kifogástalannak és komplett, teljes szolgáltatásnak tudjuk minősíteni az OfszetNyomda.hu munkáját. Reméljük a későbbiekben is felhőtlen marad ez a kapcsolat.

Köszönöm hozzáállásukat és precíz, kreatív munkájukat. Zenei CD-ink borítója és szórólap készült eddig a nyomdában, tökéletes minőségben részükről, tökéletes megelégedettséggel részünkről. Barát István

További olvasnivalók

Nyomdai ajánlatkérés a legegyszerűbben, leggyorsabban.

Kényelmesen és gyorsan.

Csak a legszükségesebb paraméterek bekérésével.

Ezek is érdekelhetik:

szines papir

…hogy Önt se érje csalódás

Vagyis mire figyeljen a megrendelés leadásánál 1. Minden megrendelés előtt alaposan nézze át az ajánlatot. Az ajánlat mindig a megjelölt paraméterekkel, feltételekkel érvényes. A nyomdai

Elolvasom »