Így állíthat össze megnyerő katalógust

Egy átgondoltan összeállított katalógus tucatnyi új vásárlót és ügyfelet hozhat a vállalkozásának. Ahhoz azonban, hogy ez a vonzás megvalósuljon, a kiadványt a legapróbb részletekig érdemes megtervezni. Így biztos, hogy a végeredmény valóban azt a hatást kelti majd, amit ön szeretne elérni.

Sokan gondolják azt – tévesen –, hogy a jó eredményhez elég, ha a legnépszerűbb termékekből állítanak össze egy látványos áttekintést. Ennek a lépésnek sem elhanyagolható a szerepe. Egy ilyen katalógus is jó szolgálatot tehet, de akár többet is kihozhatunk belőle.

A vevőismeret a kulcs

A vásárlók igényei nagyban meghatározzák, hogy milyen stílusú és formátumú katalógust célszerű készíteni. Míg egy nagyvállalati igazgató szívesebben vesz kézbe egy letisztult, professzionális nyelvezetű tájékoztatót, addig egy háromgyermekes családanya esetében ez már kevésbé hatékony módszer.

A megfelelő forma tehát elengedhetetlen ahhoz, hogy az Ön közönségénél is célba érjen a tartalom. Csak egy példa: nem érdemes A4-es, csillogó, harsány katalógust készíteni, ha a potenciális vásárló egyszerű és lényegre törő ismertetésre vágyik.

Nem mindegy a papírválasztás

Egyesek a könnyű és kisalakú katalógusra esküsznek, míg mások jobban kedvelik a nehezebb papírból készült, figyelemfelkeltő darabokat. A vevők ismeretében könnyedén meghatározható, hogy melyik lesz majd a jó választás.

A nehéz, erős papír mindig exkluzivitást, profizmust és nagyságot sugall – nem csoda, hogy a legtöbb katalógusban előszeretettel alkalmazzák. Csakhogy mielőtt megszületne a nagy döntés, érdemes átgondolni, hogy szükséges-e. Egy sarki közért esetében egy ilyen nagy volumenű katalógus inkább csak nagyzolónak tűnhet, ami nem vonzza a vásárlókat, illetve felesleges, hiszen ezeket a vevők nem tartják meg sokáig.

Érdemes-e különcködni?

A legtöbb katalógus napjainkban egy kaptafára készül. A hátránya ennek az, hogy hasonlóságuknál fogva kevésbé ragadja meg a figyelmet, olyan vásárlókhoz jut csak el a mondanivaló, akiknek már határozott szándékaik vannak. A szakma trendjeihez igazodni azonban nem teljesen elvetendő, érdemes a már meglévő sémákba belecsempészni a saját arculatot.

Az egyediség és hasonlóság közötti egyensúlyt nem mindig egyszerű megtalálni. A trendek ismerete és alkalmazása a legtöbb esetben sokat lendít az üzleten. Ezekkel a már meglévő alapokkal karöltve érdemes megtalálni azt az egyedülálló pluszt, ami új érdeklődők szemében is vonzóvá teszi a kínálatot.

Egy megragadott elrendezés, vagy egy már jól bevált formátum alapul szolgálhat a katalógusban. Ehhez lehet hozzárendelni a saját logót, vagy egy frappáns mottót, amivel kitűnhet az ugyanolyan üzenetet hordozó katalógusok sorából.

Saját arculat kialakítása

Hosszabb távon az a legcélszerűbb, ha kialakítja azt a sémát, ami végigvonul majd a későbbi katalógusokon is. Ha az üzlet már rendelkezik egy arculattal, ahhoz a katalógusban sem árt ragaszkodni. Gondoljon csak például a cég mottójára, meghatározó színeire, és betűtípusára.

Ha a vevő azt érzi, hogy már ismerős környezetbe tér vissza, az megnöveli a vállalkozásba vetett bizalmát. Erősíti azt az érzést, hogy ha újból Önhöz fordul, a megszokott profizmust és magas minőséget kapja majd.

A kevesebb néha több

Könnyű abba a hibába esni, hogy túl sok szöveg kerül a katalógusba. Csábító lehet a gondolat, hogy többet is eláruljon a cégről és arról, amit kínál, ám ezzel célszerű csínján bánni. Ha valaki kinyit egy katalógust, ritkán teszi azzal a céllal, hogy olvasson, sokkal inkább érdekli a kínálat.

Természetesen az igényes és jó szöveg helyet kaphat a kiadványban. Arra viszont mindenképpen oda kell figyelni, hogy ez ne menjen az eredeti szándék kárára. A brosúrában elhelyezett szöveg mindig legyen rövid és célratörő.

A szöveg teljes elhagyása semmiképp sem javasolt. A vevőt el kell látni a legfontosabb információkkal, mint például az elérhetőség, egy rövid bemutatkozás és a termékek, szolgáltatások legfontosabb adatai. Ennyi szöveg még nem terheli meg az olvasót és tartalmazza mindazokat az elemeket, amik elengedhetetlenek a sikerhez.

Az igényesen összeállított katalógus minden esetben jó döntés. Ám ha úgy dönt, belevág, ne spóroljon az idő és a pénz ráfordításával. Ahhoz, hogy a végeredmény gyümölcsöző legyen, nem lehet kihagyni a szükséges lépéseket, ellenben a tervezés és jó kivitelezés hamar megtérül.

Kedvet kapott saját katalógusa elkészítéséhez? Kérjen árajánlatot nyomdánktól még ma!

Nézzen meg néhányat eddigi munkáinkból:

Ha valaki utolsó pillanatban “ébred” mégis gyors pontos munka eredményeképp minőségi készterméket akar kapni akkor is merem ajánlani az ofszetnyomda.hu-t, nekem ezek mind teljesültek. Árpi

Mint általában kicsi hazánkban kételkedve, bizalmatlanul álltam a tíz bekért árajánlat közül a legkedvezőbbhöz. De reménykedve, kíváncsian adtam le első megrendelésem, és rá kellett ébrednem nincs veszve a haza :), a legmegbízhatóbb nyomdai kivitelezés az eddig tapasztaltak alapján a legjobb áron. Minden vállalkozásnak minimum ilyen hozzáállással kéne működnie. Nekik nem a marketingjük tökéletes, hanem a munkájuk. Sok Sikert, és Köszönöm! Takács László

További olvasnivalók

Munkáink

Biztos vagyok abban, hogy az Ön kiadványát is úgy tudjuk legyártani, hogy a végeredménnyel Ön is és mi is elégedettek

Tovább olvasom »

Plakátsuli

A plakát kitűnő reklámeszköz. Plakátnyomtatáson akkor gondolkodjon el, ha a rajta szereplő eseménynek, hírnek van ideje hatni. Azaz hetek, hónapok

Tovább olvasom »

Nyomdai ajánlatkérés a legegyszerűbben, leggyorsabban.

Kényelmesen és gyorsan.

Csak a legszükségesebb paraméterek bekérésével.

Ezek is érdekelhetik:

Gyorsrendelés

…mert az idő pénz! Ezen az oldalon lehetősége van megrendelni a leggyakoribb, legegyszerűbb nyomdai kiadványokat. Olyan paraméterű kiadványok kerülnek ide, amelyekből a legtöbb rendelés érkezik.

Elolvasom »
SUBSCRIBE TO NEWSLETTER
All rights reserved © Company Name, 2014
Dolor aliquet augue augue sit magnis, magna aenean aenean et! Et tempor, facilisis cursus turpis tempor odio, cursus montes ac turpis. Ultrices! Massa integer augue ridiculus adipiscing, massa cras pid. Turpis placerat scelerisque, vut odio mus non, mattis porttitor, nunc odio, turpis tortor sit? Pid amet, sed facilisis.
  • Goblinus globalus fantumo tandempo
  • Scelerisque cursus dignissim donus
  • Montes vutario lacus quis arcupolisio
  • Leftomato denitro oculus tepircos den
  • Spiratio dodenus christmas popupius
  • Afrenius globalus spiritum tandempo
  • Fitatos vutario lacus quis arcup delis
Végig nézte az ajánlatot?
Látta a kedvezményt?
Végig nézte az ajánlatot?
Látta a kedvezményt?
Várjon egy percet!
Megtalálta amit keresett?
Kérem mondja el nekünk a lenti rövid kérdőíven!
Sikerült választani?
Megrendelés lent
ÖNNEK MÁR VAN KEDVEZMÉNYE?
A nyilvántartásunk szerint az Ön előző rendelése alapján kedvezményt kaphat akár ebből a kiadványból is.
A részleteket az ofszetnyomda.hu/legyen-a-torzsvasarlonk/ oldalon tudja elolvasni.
Végig nézte az ajánlatot?
Látta a kedvezményt?
Akár 30% is lehet egyes rendeléseknél.*
*A kedvezmény a következő rendelésből kerül jóváírásra, ami az új rendelés 30%-a is lehet.
Árajánlatot szeretne kérni?
Ha nyomdai árajánlatot szeretne kérni egyszerű, gyors és könnyen használható felületen, akkor próbálja ki az ajánlatkérő chatrobotunkat, amivel pár perc alatt elkészítheti az ajánlatkérését!
Ez a vonat elment...
Ez az ajánlat legalább 2 hónapos. Frissíteni szükséges!
Rendelést csak az ajánlat frissítése után tud leadni.
A frissítés nem feltétlenül jelent új árakat, csak az ajánlat felülvizsgálatát a piaci változások függvényében.
...vagy mégse...?
Árajánlatot szeretne kérni?
Ha nyomdai árajánlatot szeretne kérni egyszerű, gyors és felhasználóbarát felületen, akkor próbálja ki az ajánlatkérő űrlapunkat, amit pár perc alatt ki tud tölteni!