Így állíthat össze megnyerő katalógust

Egy átgondoltan összeállított katalógus tucatnyi új vásárlót és ügyfelet hozhat a vállalkozásának. Ahhoz azonban, hogy ez a vonzás megvalósuljon, a kiadványt a legapróbb részletekig érdemes megtervezni. Így biztos, hogy a végeredmény valóban azt a hatást kelti majd, amit ön szeretne elérni.

Sokan gondolják azt – tévesen –, hogy a jó eredményhez elég, ha a legnépszerűbb termékekből állítanak össze egy látványos áttekintést. Ennek a lépésnek sem elhanyagolható a szerepe. Egy ilyen katalógus is jó szolgálatot tehet, de akár többet is kihozhatunk belőle.

A vevőismeret a kulcs

A vásárlók igényei nagyban meghatározzák, hogy milyen stílusú és formátumú katalógust célszerű készíteni. Míg egy nagyvállalati igazgató szívesebben vesz kézbe egy letisztult, professzionális nyelvezetű tájékoztatót, addig egy háromgyermekes családanya esetében ez már kevésbé hatékony módszer.

A megfelelő forma tehát elengedhetetlen ahhoz, hogy az Ön közönségénél is célba érjen a tartalom. Csak egy példa: nem érdemes A4-es, csillogó, harsány katalógust készíteni, ha a potenciális vásárló egyszerű és lényegre törő ismertetésre vágyik.

Nem mindegy a papírválasztás

Egyesek a könnyű és kisalakú katalógusra esküsznek, míg mások jobban kedvelik a nehezebb papírból készült, figyelemfelkeltő darabokat. A vevők ismeretében könnyedén meghatározható, hogy melyik lesz majd a jó választás.

A nehéz, erős papír mindig exkluzivitást, profizmust és nagyságot sugall – nem csoda, hogy a legtöbb katalógusban előszeretettel alkalmazzák. Csakhogy mielőtt megszületne a nagy döntés, érdemes átgondolni, hogy szükséges-e. Egy sarki közért esetében egy ilyen nagy volumenű katalógus inkább csak nagyzolónak tűnhet, ami nem vonzza a vásárlókat, illetve felesleges, hiszen ezeket a vevők nem tartják meg sokáig.

Érdemes-e különcködni?

A legtöbb katalógus napjainkban egy kaptafára készül. A hátránya ennek az, hogy hasonlóságuknál fogva kevésbé ragadja meg a figyelmet, olyan vásárlókhoz jut csak el a mondanivaló, akiknek már határozott szándékaik vannak. A szakma trendjeihez igazodni azonban nem teljesen elvetendő, érdemes a már meglévő sémákba belecsempészni a saját arculatot.

Az egyediség és hasonlóság közötti egyensúlyt nem mindig egyszerű megtalálni. A trendek ismerete és alkalmazása a legtöbb esetben sokat lendít az üzleten. Ezekkel a már meglévő alapokkal karöltve érdemes megtalálni azt az egyedülálló pluszt, ami új érdeklődők szemében is vonzóvá teszi a kínálatot.

Egy megragadott elrendezés, vagy egy már jól bevált formátum alapul szolgálhat a katalógusban. Ehhez lehet hozzárendelni a saját logót, vagy egy frappáns mottót, amivel kitűnhet az ugyanolyan üzenetet hordozó katalógusok sorából.

Saját arculat kialakítása

Hosszabb távon az a legcélszerűbb, ha kialakítja azt a sémát, ami végigvonul majd a későbbi katalógusokon is. Ha az üzlet már rendelkezik egy arculattal, ahhoz a katalógusban sem árt ragaszkodni. Gondoljon csak például a cég mottójára, meghatározó színeire, és betűtípusára.

Ha a vevő azt érzi, hogy már ismerős környezetbe tér vissza, az megnöveli a vállalkozásba vetett bizalmát. Erősíti azt az érzést, hogy ha újból Önhöz fordul, a megszokott profizmust és magas minőséget kapja majd.

A kevesebb néha több

Könnyű abba a hibába esni, hogy túl sok szöveg kerül a katalógusba. Csábító lehet a gondolat, hogy többet is eláruljon a cégről és arról, amit kínál, ám ezzel célszerű csínján bánni. Ha valaki kinyit egy katalógust, ritkán teszi azzal a céllal, hogy olvasson, sokkal inkább érdekli a kínálat.

Természetesen az igényes és jó szöveg helyet kaphat a kiadványban. Arra viszont mindenképpen oda kell figyelni, hogy ez ne menjen az eredeti szándék kárára. A brosúrában elhelyezett szöveg mindig legyen rövid és célratörő.

A szöveg teljes elhagyása semmiképp sem javasolt. A vevőt el kell látni a legfontosabb információkkal, mint például az elérhetőség, egy rövid bemutatkozás és a termékek, szolgáltatások legfontosabb adatai. Ennyi szöveg még nem terheli meg az olvasót és tartalmazza mindazokat az elemeket, amik elengedhetetlenek a sikerhez.

Az igényesen összeállított katalógus minden esetben jó döntés. Ám ha úgy dönt, belevág, ne spóroljon az idő és a pénz ráfordításával. Ahhoz, hogy a végeredmény gyümölcsöző legyen, nem lehet kihagyni a szükséges lépéseket, ellenben a tervezés és jó kivitelezés hamar megtérül.

Kedvet kapott saját katalógusa elkészítéséhez? Kérjen árajánlatot nyomdánktól még ma!

Nézzen meg néhányat eddigi munkáinkból:

Kedves Csaba, én közvetlenül Önnek címezném e néhány sort. Egy messzemenőkig segítőkész, problémamegoldó, kedves embert ismertem meg Önben. Nyomdai szolgáltatásuk kiemelkedő minőségét és gyors munkájukat, korrektségüket tekintve én maximálisan meg vagyok elégedve a munkájukkal, profi csapatukkal. Önöknél végre tényleg azt tapasztaltam,hogy az ügyfél valóban fontos! Remélem, a jövőben is ilyenek maradnak 🙂 Üdvözlettel: Pintér Edina a Vizslanaptár szerkesztője

Kedves Csaba! Köszönöm a munkájukat! Gyors, rugalmas hozzáállás, pontos és mindenre kiterjedő árajánlat, rövid határidő, alacsony ár, minőségi munka. Csak ajánlani tudom. Marsi Gábor

További olvasnivalók

Plakátsuli

A plakát kitűnő reklámeszköz. Plakátnyomtatáson akkor gondolkodjon el, ha a rajta szereplő eseménynek, hírnek van ideje hatni. Azaz hetek, hónapok

Tovább olvasom »

Nyomdai ajánlatkérés a legegyszerűbben, leggyorsabban.

Kényelmesen és gyorsan.

Csak a legszükségesebb paraméterek bekérésével.

Ezek is érdekelhetik:

szines papir

…hogy Önt se érje csalódás

Vagyis mire figyeljen a megrendelés leadásánál 1. Minden megrendelés előtt alaposan nézze át az ajánlatot. Az ajánlat mindig a megjelölt paraméterekkel, feltételekkel érvényes. A nyomdai

Elolvasom »