Ezeket a hibákat kerülje el nyomtatott reklámanyagaiban

Arról már számtalan cikk született – többek között a mi blogunkon is –, hogy miként tervezhet hatékonyan működő reklámanyagokat. Ám ezek a tanácsok akkor válhatnak csak igazán hatékonnyá, ha górcső alá vesszük azokat a hibákat is, amelyeket mások elkövetnek. Ha megismerjük ezeket a buktatókat, gyerekjáték lesz elkerülni őket.

Mind a grafikai anyagokban, mind a szövegekben előfordulhatnak olyan szarvas hibák, amelyek elsőre talán még jó ötletnek is tűntek. Ezekre a bakikra ráadásul rendszerint már csak akkor derül fény, amikor már késő javítani, vagy túl sokba kerülne a javításuk. Ezért is döntenek úgy sokan, hogy végül felhasználják őket, ez a hozzáállás viszont károsabb, mint gondolnánk.

A rosszul tördelt szöveg megtöri az olvasás élményét is

Legyen szó szórólapról, plakátról vagy akár katalógusról, minden esetben kiemelt szerepe van a tördelésnek abban, hogy milyen hatást vált majd ki az olvasóból. Éppen ezért mielőtt döntést hoznánk a tördelés ügyében, érdemes elkészíteni egy vázlatot róla, hogy láthassuk, hogyan fog a későbbiekben kinézni.

De milyen a rossz tördelés? Figyelemfelkeltő, a szöveg többi részéből kiemelkedő szövegrészletek esetében, mint például egy plakáton szereplő különleges ajánlat, vagy egy szórólap témamegjelölése mindig egy külön szegmenst képez a szövegben. Jó ötletnek tűnhet a rend kedvéért elválasztani ezeket például a toldalékaitól vagy hatalmasra méretezni ezeknek a betűit.

Ez a fajta kiemelés azonban sokkal inkább kontraproduktív. A toldalékok leszakítása a kontextust tördeli szét, nem pedig a szöveget. Ennek fényében azok számára, akik csak egy pillantással mérik fel az anyagot, nem lesz egyértelmű, hogy miről is van szó.

A túl nagy, túl rikító vagy esetleg túldíszített kiemelés is könnyedén válhat taszítóvá a hívogató helyett. A szöveg megfelelő részeinek kiemelése természetesen lényeges tényezőt képez az anyag összeállításakor. Ám fontos arra ügyelni, hogy a hirdetés célja a meggyőzés legyen, ne pedig rábeszélés, utóbbi ugyanis az esetek többségében inkább tiltakozást vált ki.

A nem megfelelő vizuális anyag rossz képet fest a cégről

A képi anyagok kiemelt szerepet játszanak a prospektusok és katalógusok kialakításában. Ám ahhoz, hogy megfelelően működjenek, szükség van arra, hogy ezek a fotók és grafikák is ugyanolyan gondossággal készüljenek el, mint a reklám anyag.

Rossz minőségű fotókkal könnyen azt az érzetet keltheti a érdeklődőkben, hogy Ön és vállalata nem törődik a részletekkel és nem törekszik a profizmusra. Ez az állítás ugyan nem feltétlenül igaz, ám erről az első benyomás kialakulásakor kell meggyőznie jövendőbeli vevőit és partnereit.

Ha nem fotókról van szó, hanem különböző grafikai részletekről, akkor is érdemes megfogadni a fenti tanácsot. Fontos, hogy az elkészült vizuális tartalom illeszkedjen a szöveg és a nyomtatott termék arculatához, valamint az is, hogy a lehető legjobb minőségben kerüljön rá a szóróanyagra.

A tervezés hiánya megöli a hatékonyságot

Több cikkünkben is felhívjuk a figyelmet arra, hogy a munka első és legfontosabb eleme a tervezés. Legyen szó egy füzet elkészítéséről, mappák megtervezéséről vagy a következő akció szórólapjáról, minden esetben meg kell határozni előre, hogy milyen hatást szeretnénk elérni, milyen képet akarunk festeni a cégről és hogy mekkora költségvetéssel szeretnénk dolgozni.

Ez a lépés kihívást jelenthet abban az esetben, ha még nem készített ilyen terveket. Ebben az esetben érdemes körülnézni galériánkban a korábbi munkáink között, vagy felveheti velünk a kapcsolatot és mi örömmel nyújtunk szakértő segítséget a felmerülő kérdésekben. Arra azonban mindig szánjon időt és energiát, hogy a tervezési szakasz alapos és körültekintő legyen.

Tanuljon mások hibáiból és ne kövesse el azokat a saját anyagainak elkészítésekor! Ha ügyel a fenti buktatók elkerülésére egy nagy lépéssel kerülhet közelebb a sikeres hirdetés elkészítéséhez. Ha pedig készen áll, hogy megvalósítsa saját nyomtatott termékeit, kérjen tőlünk árajánlatot lent!

Köszönöm az ügyfélbarát együttműködést! Internetes árajánlatkérő oldalon keresztül kértem be az árakat így bíztam meg önöket! Ami tetszett az a gyors reagálás. A kéréseimre úgy emlékszem mindig készségesen nyújtottak segítséget. Amit ezekből is kiemelnék, hogy makettet készítettek a munkával kapcsolatban amely segített eldönteni a megrendelésben milyen papírral kérjem kivitelezni a munkát. Szebenyi Csaba

Megbízható gyors, minőségi munka, határidőre. Ezek a tulajdonságok alkalmasak a tovább ajánlásra. Üdvözlettel Nagy Lajos 🙂

További olvasnivalók

Nyomdai ajánlatkérés a legegyszerűbben, leggyorsabban.

Kényelmesen és gyorsan.

Csak a legszükségesebb paraméterek bekérésével.

Ezek is érdekelhetik: