Ezeket a hibákat kerülje el nyomtatott reklámanyagaiban

Arról már számtalan cikk született – többek között a mi blogunkon is –, hogy miként tervezhet hatékonyan működő reklámanyagokat. Ám ezek a tanácsok akkor válhatnak csak igazán hatékonnyá, ha górcső alá vesszük azokat a hibákat is, amelyeket mások elkövetnek. Ha megismerjük ezeket a buktatókat, gyerekjáték lesz elkerülni őket.

Mind a grafikai anyagokban, mind a szövegekben előfordulhatnak olyan szarvas hibák, amelyek elsőre talán még jó ötletnek is tűntek. Ezekre a bakikra ráadásul rendszerint már csak akkor derül fény, amikor már késő javítani, vagy túl sokba kerülne a javításuk. Ezért is döntenek úgy sokan, hogy végül felhasználják őket, ez a hozzáállás viszont károsabb, mint gondolnánk.

A rosszul tördelt szöveg megtöri az olvasás élményét is

Legyen szó szórólapról, plakátról vagy akár katalógusról, minden esetben kiemelt szerepe van a tördelésnek abban, hogy milyen hatást vált majd ki az olvasóból. Éppen ezért mielőtt döntést hoznánk a tördelés ügyében, érdemes elkészíteni egy vázlatot róla, hogy láthassuk, hogyan fog a későbbiekben kinézni.

De milyen a rossz tördelés? Figyelemfelkeltő, a szöveg többi részéből kiemelkedő szövegrészletek esetében, mint például egy plakáton szereplő különleges ajánlat, vagy egy szórólap témamegjelölése mindig egy külön szegmenst képez a szövegben. Jó ötletnek tűnhet a rend kedvéért elválasztani ezeket például a toldalékaitól vagy hatalmasra méretezni ezeknek a betűit.

Ez a fajta kiemelés azonban sokkal inkább kontraproduktív. A toldalékok leszakítása a kontextust tördeli szét, nem pedig a szöveget. Ennek fényében azok számára, akik csak egy pillantással mérik fel az anyagot, nem lesz egyértelmű, hogy miről is van szó.

A túl nagy, túl rikító vagy esetleg túldíszített kiemelés is könnyedén válhat taszítóvá a hívogató helyett. A szöveg megfelelő részeinek kiemelése természetesen lényeges tényezőt képez az anyag összeállításakor. Ám fontos arra ügyelni, hogy a hirdetés célja a meggyőzés legyen, ne pedig rábeszélés, utóbbi ugyanis az esetek többségében inkább tiltakozást vált ki.

A nem megfelelő vizuális anyag rossz képet fest a cégről

A képi anyagok kiemelt szerepet játszanak a prospektusok és katalógusok kialakításában. Ám ahhoz, hogy megfelelően működjenek, szükség van arra, hogy ezek a fotók és grafikák is ugyanolyan gondossággal készüljenek el, mint a reklám anyag.

Rossz minőségű fotókkal könnyen azt az érzetet keltheti a érdeklődőkben, hogy Ön és vállalata nem törődik a részletekkel és nem törekszik a profizmusra. Ez az állítás ugyan nem feltétlenül igaz, ám erről az első benyomás kialakulásakor kell meggyőznie jövendőbeli vevőit és partnereit.

Ha nem fotókról van szó, hanem különböző grafikai részletekről, akkor is érdemes megfogadni a fenti tanácsot. Fontos, hogy az elkészült vizuális tartalom illeszkedjen a szöveg és a nyomtatott termék arculatához, valamint az is, hogy a lehető legjobb minőségben kerüljön rá a szóróanyagra.

A tervezés hiánya megöli a hatékonyságot

Több cikkünkben is felhívjuk a figyelmet arra, hogy a munka első és legfontosabb eleme a tervezés. Legyen szó egy füzet elkészítéséről, mappák megtervezéséről vagy a következő akció szórólapjáról, minden esetben meg kell határozni előre, hogy milyen hatást szeretnénk elérni, milyen képet akarunk festeni a cégről és hogy mekkora költségvetéssel szeretnénk dolgozni.

Ez a lépés kihívást jelenthet abban az esetben, ha még nem készített ilyen terveket. Ebben az esetben érdemes körülnézni galériánkban a korábbi munkáink között, vagy felveheti velünk a kapcsolatot és mi örömmel nyújtunk szakértő segítséget a felmerülő kérdésekben. Arra azonban mindig szánjon időt és energiát, hogy a tervezési szakasz alapos és körültekintő legyen.

Tanuljon mások hibáiból és ne kövesse el azokat a saját anyagainak elkészítésekor! Ha ügyel a fenti buktatók elkerülésére egy nagy lépéssel kerülhet közelebb a sikeres hirdetés elkészítéséhez. Ha pedig készen áll, hogy megvalósítsa saját nyomtatott termékeit, kérjen tőlünk árajánlatot lent!

Gyors, profi munka! Köszönöm! Kiss Zoltán

Az ajánlat kérésekor az elsők voltak a válaszban. Már a második munkát bíztam a nyomdára és nem bántam meg. Gyors, segítőkész és barátságos csapat. Mindenkinek ajánlani tudom! Remélem sokat tudunk még együtt dolgozni. Köszönet Csabának! Csitáry Jenő

További olvasnivalók

Nyomdai ajánlatkérés a legegyszerűbben, leggyorsabban.

Kényelmesen és gyorsan.

Csak a legszükségesebb paraméterek bekérésével.

Ezek is érdekelhetik: