Az interaktív nyomtatott reklám új lendületet ad a hirdetéseknek

Korábban is foglalkoztunk már a kérdéssel, hogy a nyomtatott reklámok ideje lejárt-e már.

Kétségtelen, hogy a különböző reklámanyagok és azok felhasználása az évek során sokat változott, a jövőben pedig még többet fog. A digitális hirdetések mostanra hatalmas teret tudhatnak a magukénak. Ám nyomtatott anyagokkal együtt használva még hatékonyabb lehet a marketing.

Az interaktív promóciós nyomtatványok egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek. Ezek a típusú nyomtatványok a lehető legváltozatosabb módon szórakoztatják mindazokat, akik találkoznak vele. Emellett remekül alkalmasak arra, hogy a digitális és a nyomtatott hirdetéseket ötvözzük például QR-kódok vagy kiterjesztett valóság segítségével.

Hogy néz ki a gyakorlatban egy interaktív reklám?

Mindenek előtt érdemes tudni, hogy az ilyen típusú nyomtatványok között is megkülönböztetünk digitális és hagyományos verziót. Amennyiben az interakció valamilyen elektronikus eszköz, például okostelefon vagy táblagép segítségével jön létre, akkor digitális, míg ha ezekre nincs szükség, akkor hagyományos típusról beszélünk.

Az előbbi típusba tartoznak azok a példányok, amelyek valóban kölcsönhatásba lépnek az őket körülvevő környezettel. Ilyen lehet például a színét változtató kép vagy egy olyan papír, amit illatosítottak mintával. Ezeket az egyszerűbb típusokat már ismerheti, hiszen előszeretettel alkalmazzák őket katalógusokban és magazinokban.

Ennél jóval bonyolultabbak azok a reklámok, amelyek applikációk segítségével, digitálisan válnak izgalmassá. Ezeknek a többségéhez külön applikáció létezik, amely kiterjesztett valóságot hoz létre a hirdetéssel, például úgy, hogy a képen lévő autó elindul vagy különböző tárgyakat jelenít meg a képernyőn a valós közegbe helyezve.

Így használhatóak hatékonyan az interaktív kampányok

A hagyományos hirdetésekhez hasonlóan ebben az esetben is fontos az, hogy az elkészült anyag – amellett, hogy interaktív – felhívja magára a figyelmet. Egy QR-kód elhelyezése önmagában kevés ahhoz, hogy felkeltse az érdeklődést az olvasóban, ezért lényeges, hogy esztétikus, tekintetet vonzó összképet alkosson a végeredmény.

Mivel egy ilyen típusú reklám önmagában is informatív és beszédes, fontos az, hogy a többi tényezővel, mint a headline és a szövegezés ne essen túlzásba. A szöveg legyen lényegre törő és minimalista, a cím pedig akkor jó, ha felébreszti az olvasó kíváncsiságát. Ilyen lehet az, ha például megoldást kínál egy problémára, vagy feltesz egy sokakat foglalkoztató kérdést.

A szövegben elengedhetetlen az, hogy az érdeklődőt tájékoztassa arról, hogy mit csináljon a kezébe adott eszközzel. Egyszerűbb fogásoknál elég ezt egy mondatban elárulni, mint például „Dörzsölje meg!”, vagy „Nyomja meg a gombot!”, ám ha összetettebb a felhasználás, mindig legyen leírás arról, hogy hogyan kell használnia a terméket.

Hol alkalmazhatóak az interakciók?

Ha röviden akarnánk válaszolni erre a kérdésre, azt mondanánk bárhol.

A legnépszerűbb felhasználási területeket egyébként a plakátok és magazinok jelentik, hiszen így könnyedén juthat el az információ tömegekhez. Ez akkor jó megoldás, ha egy új termékre vagy szolgáltatásra szeretné felhívni a figyelmet.

Tévedés azonban azt gondolni, hogy a saját kiadványaiban ne lehetne hatékonyan alkalmazni őket. Egy katalógusban vagy akár meghívón elhelyezve izgalmas és figyelemfelkeltő lehet egy ilyen megoldás, amivel még inkább ösztönözheti az érdeklődőket arra, hogy kapcsolatba lépjenek önnel és a cégével a későbbiekben is.

Könyvek lapjain leginkább a virtuális interakciók azok, amelyek jól működhetnek. Képezhet például klikkelhető oldalt kiterjesztett valóság vagy QR-kód segítségével. Ez vezethet weboldalra, egy alkalmazásra, vagy akár egy videóra, ami kiegészíti mindazt, ami a papíron olvasható.

Az interaktív hirdetések szórakoztató formáját kínálják a kampányoknak, amelyekkel könnyedén megragadhatja az érdeklődést. Egy ilyen reklám ráadásul azt sugallja a vevő felé, hogy nem spórol az idejével és az energiájával abban a kérdésben, hogy valami izgalmasat kínáljon a számára.

Ezzel a bizalom is is nőhet vállalkozása irányába.

Köszönöm a szép és gyors munkát, amit megrendeltem Önöktől. Üdvözlettel, Kraffel Kornélia Onlineprint Kft Budapest, Prielle K. u. 8/a.

Az Ofszetnyomda.hu segítségével azok is tökéletesen kiigazodnak a nyomdai munkálatok útvesztőjében, akik nem kifejezetten járatosak benne. A nyomda kiemelkedő minőségben, gyorsan és nagyon jó áron dolgozik. (Ez úgy hangzik, mint egy olcsó reklámszöveg, aminek a fele sem igaz. Ha nem tapasztaltam volna, csak legyintenék. De a helyzet az, hogy tényleg jók!) Ügyfélbarát honlapjukon pontosan és gyorsan leadható a megrendelés, melyet automatikus rendszerük megnyugtatóan azonnal vissza is igazol. (Korábban akadt olyan nyomda, amelyik egyáltalán nem igazolta vissza árajánlat-kérésemet, sőt napokkal később sem küldött ajánlatot. Volt, aki szabadsága miatt volt elérhetetlen hetekig. Jut eszembe, az Ofszetnyomda.hu egyik munkatársa még szabadsága alatt is visszahívott, ami persze nem elvárás.) A nyomdában dolgozó kollégák nagyon segítőkészek, akár kis, akár nagy tételt rendeltem eddig, úgy éreztem: én adtam le az év rendelését :). Az is tetszik, hogy megkérdezik, mit gondolok róluk. Szerintem sejtik, de most legalább le is írtam. Nem kérdés, hogy a jövőben is Őket választom! Révay Laki Piroska

További olvasnivalók

Nyomdai ajánlatkérés a legegyszerűbben, leggyorsabban.

Kényelmesen és gyorsan.

Csak a legszükségesebb paraméterek bekérésével.

Ezek is érdekelhetik:

Plakátsuli

A plakát kitűnő reklámeszköz. Plakátnyomtatáson akkor gondolkodjon el, ha a rajta szereplő eseménynek, hírnek van ideje hatni. Azaz hetek, hónapok múlva sem veszti aktualitását. Természetesen

Elolvasom »