A print Ön szerint is halott? Elmondjuk, miért téved

Tagadhatatlan, hogy online világban élünk. Az internetről rendelünk ételt, és itt foglaljuk le az utazásainkat. A közösségi média platformokon pedig nemcsak kommunikálhatunk, hanem egy jól összerakott hirdetéssel el is adhatunk. Bár mindebből úgy tűnik, hogy a print vonal haldoklik, ez nem igaz. Hiszen emberi tulajdonság, hogy közelebb érezzük magunkhoz azokat a dolgokat, amiket a kezünkbe tudunk venni.

Nézzük, milyen print nyomtatványokkal találkozhatunk!

A nyomtatott reklámanyagok említésekor sok ember lelki szemei előtt plakátok, szórólapok vagy újságok jelennek meg.

Nézzük, mik tartoznak még a print kategóriába:

  • folyóirat,
  • éves jelentés,
  • programfüzet,
  • menetrend,
  • hirdetés,
  • cégismertető,
  • prospektus,
  • céges eseményre meghívók,
  • leporelló,
  • brosúra,
  • prospektus,
  • katalógus,
  • naptár,

Mivel ad többet a print?

A print nyomtatványok előfordulási helyei

A print nyomtatványok egyik előnye, hogy nagyon mobilisek: kitehetjük őket egy asztalra, padra, de dobhatjuk postaládába is. Vihetjük őket tréningekre, osztogathatjuk az utcán, de konferenciákon is megjelenhetünk velük.

Főleg a plakátok, szórólapok esetében mondható el, hogy általuk nem feltétlenül csak a célpiachoz jut el az üzenetünk, de az biztos, hogy eleve nagyobb esély van rá, hogy egymásra talál a brand és a potenciális ügyfél, mintha csak az online világban lennénk jelen. A jó minőségű print anyagok tehát egyértelműen támogatják a brandépítést.

Jobban hathatunk az érzékszervekre

Arra is érdemes kitérnünk, hogy vannak olyan érzékszerveink, amelyekre az online megjelenés során nem tudunk hatni, offline viszont igen. Elég, ha az illatosított oldalakra gondolunk, vagy azokra a lehetőségekre, amelyekkel a tapintást is bevonhatjuk. Ezért van olyan nagy sikere a női magazinokban, például az Avon magazinban elrejtett illatos, csuklóval dörzsölhető oldalaknak.

Korábban reklámoztak például egy borotvát egy képpel, amin egy baba volt az apukájával. Majd feltették a kérdést, mit szeretnénk, mit érezzen a pici, amikor az arcunkhoz ér. Ehhez tesztcsíkokat mellékeltek: az egyiken egy durva dörzspapír jelképezte a borostát, a másikon pedig egy puha anyag szemléltette a sima arcbőrt. Ötletes, ugye? Ezt interneten lehetetlen lett volna megoldani.

A print nyomtatvány a cégünkről nyújt képet

A nagy értékű termékeket értékesítő piacokon szinte kötelező a nyomtatott anyag megléte. Hiszen a lapozható, jó minőségű kiadványok igényes megjelenésükkel pozicionálják magukat az ügyfelek szemében: a presztízs mellett megbízhatóságot sugallnak.

Ha a katalógusunk, magazinunk tervezésekor a képekre és a szövegre egyaránt figyelünk, akkor nemcsak a márkánkat építhetjük, hanem értékesíthetünk is. Akik rendszeresen járnak szakmai konferenciákra, kiállításokra, azoknak melegen ajánlott a tevékenységükről print anyagot készíteni.

Egy-egy ilyen eseményen ugyanis nagyon sok emberrel, céggel találkozunk, akiket könnyen elveszíthetünk– szerencsére ezt elkerülhetjük, ha előre gondolkodunk.

Tipp: az érdeklődők csak akkor kaphatnak a céges magazinból, ha egy brosúrán megadják számunkra az e-mail-címüket. Szerintünk nagyon jó csere. A másik ilyen, hogy céges névjegyet csak sajátért cserébe adunk.

A jól összeállított anyaggal gyakorlatilag belemászhatunk a potenciális ügyfeleink fejébe, és amikor egy ráérős pillanatukban a kezükbe kerül a kiadvány, a hirtelen felmerülő kérdéseiket is megválaszolhatjuk.

Nyújtson minőséget a célpiacának

Vannak olyan célpiacok ( például a nagyon magas kategóriájú termékek piaca), ahol a vastag, igényes, lakkozott, prémium kiadványokkal lehet a legjobban célt érni.

Egy minőségi kiadvánnyal sokkal inkább célt érhetünk egy tárgyaláson.

Tipp: a céges kiadványát tegye ki az ügyfélváróba is, és ajándékozza meg vele az ismerőseit, hadd vigyék tovább a jó hírét.

A print kiadványok a marketing éllovasai

A print kiadványok az offline marketing szerves részét képezik, ezért amikor print magazinban hirdet, akkor egy új célközönséget érhet el.

Merjen dobbantani

Egykor mindannyiunk postaládája tele volt szórólappal, reklámkiadvánnyal, és kéretlen magazinnal. Manapság azonban ez már ritkaságszámba megy. Használja ezt ki! Ugyan úgy tűnhet, hogy mindenki az okostelefonján informálódik, és ha keres egy terméket, vagy szolgáltatást, a netet bújja, de ez csak azért van így, mert már kicsit letisztult a piac: nem fulladunk meg a print anyagok tengerében.

Ma, ha egy termékkatalógust, vagy céges magazint adunk valaki kezébe, szinte meglepődik. Váratlanul éri, mert ritkán találkozik vele. Szívesen veszi kézbe, vagy teszi el a táskájába, mert annyira üdítő jelenség a sok képernyős felület mellett.

Kíváncsi, hogy az Ön kiadványát mikorra és mennyiért készítenénk el? Kérje árajánlatunkat, igyekszünk mielőbb válaszolni!

Köszönöm! Gyors pontos munka, és komoly szakmai segitség azoknak is akik nem jártasak e területen. Jó komunikáció, kiszolgálás. Megbizhatóság, pontosság. A jövőben csak itt kiszéttetek minden nyomdai munkát. Ajánlani tudom mindenkinek. Szabó László

Nagyon köszönöm a gyors és szép munkát! Az ár/minőség arány messze a legkedvezőbb! Legközelebb is Velük dolgoztatok majd! Bitó Emil

További olvasnivalók

Szabványos méretek

A nyomdai gyakorlatban a legtöbbször kétféle papírral találkozhatunk, attól függően, hogy milyen nyomógépen, milyen technológiával dolgozzuk fel: íves, és tekercses formában.

A legjellemzőbb szabványos papírméretek az A és B fősorozatba tartoznak.

Tovább olvasom »

Plakátsuli

A plakát kitűnő reklámeszköz. Plakátnyomtatáson akkor gondolkodjon el, ha a rajta szereplő eseménynek, hírnek van ideje hatni. Azaz hetek, hónapok

Tovább olvasom »

Nyomdai ajánlatkérés a legegyszerűbben, leggyorsabban.

Kényelmesen és gyorsan.

Csak a legszükségesebb paraméterek bekérésével.

Ezek is érdekelhetik:

Szállítás bárhova

Szállítás vidékre, bárhova

Vidéki és budapesti megrendelőink is kérhetik a megrendelt nyomdai kiadványok házhoz szállítását. A GLS Futárszolgálat a csomagfelvételt követő munkanapon kézbesíti a csomagot Magyarország teljes területén

Elolvasom »