A lenyűgöző szórólap titkai

A jó szórólap olyan, amit nem dobunk ki reflexből a kukába. Ahhoz viszont, hogy ilyen legyen, és népszerűsíthessük vele a cégünket, termékeinket, és szolgáltatásainkat, meg kell tennünk pár dolgot.

A szórólapok költséghatékony módon segítenek népszerűsíteni a vállalkozását. Kiváltképp hatékony kis vállalkozások és startupok helyi akcióinak népszerűsítésére.

A szórólapot úgy tervezze meg, hogy büszke lehessen rá

Olyan anyagot adjon a potenciális ügyfelei, vásárlói kezébe, amit ön is szívesen a kezébe venne a helyükben. Ehhez természetesen ismernie kell a célközönségét.

A minőségi, profi megjelenéssel mindig többet ér, mint az olcsó, silány változatokkal. Egy rossz, akár olvashatatlan betűtípussal, színpárosítással nagyon mellé lehet lőni. Ha nem ért a dizájnhoz, és a tipográfiához, lássa be, és alkalmazzon profi grafikust!

Tervezze meg a szórólap mondanivalóját

A cél szentesíti az eszközt. Gondolja át, hogy mit szeretne vele népszerűsíteni. A termékei és az árai lesznek a fókuszpontban, netalán a szolgáltatásai? Esetleg az volna a fő cél, hogy minél többen felkeressék a weboldalát, és a közösségi oldalát?

A szórólap arra is kiváló, hogy egy nyereményjátékot, vagy eseményt promózzon vele.

A szöveg megfogalmazása függ attól, hogy a potenciális, vagy a meglévő ügyfeleinek írja-e.

Hogyan mondjam el neked?

Az utcai szórólap mérete A6, LA4, postaládába azonban mehet nagyobb.

Jegyezze meg: ha a főcím nem ragadja meg az olvasót, csak ritkán olvassa tovább a szórólapot. A főcím legyen lebilincselő, és ösztönözzön továbbolvasásra. A címsor mutasson be előnyt, vagy keltsen problématudatot!

Tudta? Nagyjából 3 másodperc alatt dől el, hogy kidobásra kerül-e a szórólapja.

Az ütős, rövid, lényegre törő mondatokkal jobban célt ér, mint a nyögvenyelős, nem tudni mire fog kimenni jellegű mondatokkal. Legyen egyedi, és hangsúlyozza az előnyöket. A lista szerint való írás segít abban, hogy ne írjon túl sokat, és a mondandója is átláthatóbb lesz. Alkalmazza a betűtípusok, és a kiemelés erejét! A folyószöveg rontja a szöveg olvashatóságot.

A képeket ne felejtse ki, de ne is zsúfolja vele tele a szórólapot. Ha másnak nem, a logónak mindenképp szerepelnie kell rajta!

Nézze meg, hogy milyen szórólapokat gyártottunk eddig! Kattintson a képre, és nézze meg a galériát!

CTA (Call-to-action) nélkül csak üres frázisról, és az ablakon kidobott pénzről beszélhetünk. Az olvasót nem elég megfogni a hangzatos főcímmel, meg is kell neki mondani, hogy mit várunk tőle. Ha fizikai üzlete van, legyen feltüntetve a hirdetésben a cím, és a nyitvatartási idő. Webáruház esetén tüntesse fel a honlap címét. Egy rendezvény promotálása esetén pedig ki ne felejtse a jelentkezéshez szükséges telefonszámot, és a landing oldala elérhetőségét! Ha van egy fontos határidő, emelje ki!

Ne féljen a felszólító módtól, írja le egyértelműen, hogy mit tegyen a kedves olvasó. Természetesen mindezt csak lazán, és ne szájbarágós, vagy kényszerítő módon.

A szórólapba a szöveg mellett a színek lehelnek életet. Ha a logóján, és a honlapján meghatározott szín a fehér-kék, akkor a szórólapon is ezeket alkalmazza. Így az azonos vizuális megjelenés miatt egy későbbi találkozás során is könnyebben fogják azonosítani a brandjét.

Tippek, hogy hol szórja szét a szórólapját:

  • kiállításokon helyezze ki a standjánál, illetve osztogattassa szét kedves, mosolygós hoszteszekkel
  • tréningeken már a széken is várhatják az új tulajdonosukat
  • kiteheti nyilvános helyekre is, például teázókba, kávézókba, éttermekbe (az azonos környéken élő vállalkozások általában együttműködnek így egymással, ezzel megosztva a szórólap gyártási és terjesztési költségeit)
  • megjelenhet egy újság, vagy magazin mellékleteként is
  • a postai levélben való kiküldés ritka, de megpróbálhatja (pontosan a ritkasága miatt lehet eredményes)
  • a szórólapokat akár az e-mailes címlistájára is kiküldheti, de ne mulassza el a papírformátumú terjesztést sem, hiszen egy teljesen más közönséget érhet el vele

Kerülje azokat a helyzeteket, amikor csak szívességből vennék el a szórólapot!

Amire a nyomdának szüksége lesz szórólap készítése esetén

A méretre, a színekre, a típusra (egy lapos, vagy hajtott) és a példányszámra biztosan. Az ár mindezektől az adatoktól függ. Pontos ajánlatot a mi nyomdánk is csak az Ajánlatkérő űrlap kitöltése után tud adni.

Szép, átlátható, és hasznos szórólapot készítünk Önnek! A nyomdagépeink már izzanak a vágytól, hogy az Ön szórólapját is elkészítsék!

Kedves Csaba! Az én cégem fordítással, tolmácsolással és nyelvoktatással foglalkozik. Azt szeretem, amikor így működünk mi is, mint amilyen szolgáltatást Önöktől kaptunk. Tényleg nagyon gyorsan, precízen dolgoztak. Önökhöz fogunk fordulni máskor is nyomdai munkáinknál. Székely Júlia

T. Huszár Úr! Maximálisan elégedett voltam a szolgáltatásokkal, a minőségi kivitelezési munkával. Egy lépést sem kellett tennem és rövid időn belül a pontosan leegyeztetett, megálmodott munka már nálam is volt. Az árakat kedvezőnek találom és remélem tarthatók is lesznek. Szóval köszönet érte. Én idén is Önöket választom! Üdvözlettel: dr. Szabady Norbert

További olvasnivalók

Nyomdai ajánlatkérés a legegyszerűbben, leggyorsabban.

Kényelmesen és gyorsan.

Csak a legszükségesebb paraméterek bekérésével.

Ezek is érdekelhetik: