A lenyűgöző szórólap titkai

A jó szórólap olyan, amit nem dobunk ki reflexből a kukába. Ahhoz viszont, hogy ilyen legyen, és népszerűsíthessük vele a cégünket, termékeinket, és szolgáltatásainkat, meg kell tennünk pár dolgot.

A szórólapok költséghatékony módon segítenek népszerűsíteni a vállalkozását. Kiváltképp hatékony kis vállalkozások és startupok helyi akcióinak népszerűsítésére.

A szórólapot úgy tervezze meg, hogy büszke lehessen rá

Olyan anyagot adjon a potenciális ügyfelei, vásárlói kezébe, amit ön is szívesen a kezébe venne a helyükben. Ehhez természetesen ismernie kell a célközönségét.

A minőségi, profi megjelenéssel mindig többet ér, mint az olcsó, silány változatokkal. Egy rossz, akár olvashatatlan betűtípussal, színpárosítással nagyon mellé lehet lőni. Ha nem ért a dizájnhoz, és a tipográfiához, lássa be, és alkalmazzon profi grafikust!

Tervezze meg a szórólap mondanivalóját

A cél szentesíti az eszközt. Gondolja át, hogy mit szeretne vele népszerűsíteni. A termékei és az árai lesznek a fókuszpontban, netalán a szolgáltatásai? Esetleg az volna a fő cél, hogy minél többen felkeressék a weboldalát, és a közösségi oldalát?

A szórólap arra is kiváló, hogy egy nyereményjátékot, vagy eseményt promózzon vele.

A szöveg megfogalmazása függ attól, hogy a potenciális, vagy a meglévő ügyfeleinek írja-e.

Hogyan mondjam el neked?

Az utcai szórólap mérete A6, LA4, postaládába azonban mehet nagyobb.

Jegyezze meg: ha a főcím nem ragadja meg az olvasót, csak ritkán olvassa tovább a szórólapot. A főcím legyen lebilincselő, és ösztönözzön továbbolvasásra. A címsor mutasson be előnyt, vagy keltsen problématudatot!

Tudta? Nagyjából 3 másodperc alatt dől el, hogy kidobásra kerül-e a szórólapja.

Az ütős, rövid, lényegre törő mondatokkal jobban célt ér, mint a nyögvenyelős, nem tudni mire fog kimenni jellegű mondatokkal. Legyen egyedi, és hangsúlyozza az előnyöket. A lista szerint való írás segít abban, hogy ne írjon túl sokat, és a mondandója is átláthatóbb lesz. Alkalmazza a betűtípusok, és a kiemelés erejét! A folyószöveg rontja a szöveg olvashatóságot.

A képeket ne felejtse ki, de ne is zsúfolja vele tele a szórólapot. Ha másnak nem, a logónak mindenképp szerepelnie kell rajta!

Nézze meg, hogy milyen szórólapokat gyártottunk eddig! Kattintson a képre, és nézze meg a galériát!

CTA (Call-to-action) nélkül csak üres frázisról, és az ablakon kidobott pénzről beszélhetünk. Az olvasót nem elég megfogni a hangzatos főcímmel, meg is kell neki mondani, hogy mit várunk tőle. Ha fizikai üzlete van, legyen feltüntetve a hirdetésben a cím, és a nyitvatartási idő. Webáruház esetén tüntesse fel a honlap címét. Egy rendezvény promotálása esetén pedig ki ne felejtse a jelentkezéshez szükséges telefonszámot, és a landing oldala elérhetőségét! Ha van egy fontos határidő, emelje ki!

Ne féljen a felszólító módtól, írja le egyértelműen, hogy mit tegyen a kedves olvasó. Természetesen mindezt csak lazán, és ne szájbarágós, vagy kényszerítő módon.

A szórólapba a szöveg mellett a színek lehelnek életet. Ha a logóján, és a honlapján meghatározott szín a fehér-kék, akkor a szórólapon is ezeket alkalmazza. Így az azonos vizuális megjelenés miatt egy későbbi találkozás során is könnyebben fogják azonosítani a brandjét.

Tippek, hogy hol szórja szét a szórólapját:

  • kiállításokon helyezze ki a standjánál, illetve osztogattassa szét kedves, mosolygós hoszteszekkel
  • tréningeken már a széken is várhatják az új tulajdonosukat
  • kiteheti nyilvános helyekre is, például teázókba, kávézókba, éttermekbe (az azonos környéken élő vállalkozások általában együttműködnek így egymással, ezzel megosztva a szórólap gyártási és terjesztési költségeit)
  • megjelenhet egy újság, vagy magazin mellékleteként is
  • a postai levélben való kiküldés ritka, de megpróbálhatja (pontosan a ritkasága miatt lehet eredményes)
  • a szórólapokat akár az e-mailes címlistájára is kiküldheti, de ne mulassza el a papírformátumú terjesztést sem, hiszen egy teljesen más közönséget érhet el vele

Kerülje azokat a helyzeteket, amikor csak szívességből vennék el a szórólapot!

Amire a nyomdának szüksége lesz szórólap készítése esetén

A méretre, a színekre, a típusra (egy lapos, vagy hajtott) és a példányszámra biztosan. Az ár mindezektől az adatoktól függ. Pontos ajánlatot a mi nyomdánk is csak az Ajánlatkérő űrlap kitöltése után tud adni.

Szép, átlátható, és hasznos szórólapot készítünk Önnek! A nyomdagépeink már izzanak a vágytól, hogy az Ön szórólapját is elkészítsék!

Kedves Csaba! Nagyon köszönjük a körültekintő segítséget, amit nyújtotta a szórólap elkészítéséhez, ami ovis táborunkra hívta fel a figyelmet. A nyomdai munka a szervezés és az emberi oldal, amivel a megrendelőként találkozhattunk, példaértékű, minden cég számára. Nem kérdés, hogy kit választunk a jövőben! További sok sikert kívánunk! Pege Zsóka Pingvin Nemzetközi Óvoda

Köszönöm! Gyors pontos munka, és komoly szakmai segitség azoknak is akik nem jártasak e területen. Jó komunikáció, kiszolgálás. Megbizhatóság, pontosság. A jövőben csak itt kiszéttetek minden nyomdai munkát. Ajánlani tudom mindenkinek. Szabó László

További olvasnivalók

Szabványos méretek

A nyomdai gyakorlatban a legtöbbször kétféle papírral találkozhatunk, attól függően, hogy milyen nyomógépen, milyen technológiával dolgozzuk fel: íves, és tekercses formában.

A legjellemzőbb szabványos papírméretek az A és B fősorozatba tartoznak.

Tovább olvasom »

Gyorsrendelés

…mert az idő pénz! Ezen az oldalon lehetősége van megrendelni a leggyakoribb, legegyszerűbb nyomdai kiadványokat. Olyan paraméterű kiadványok kerülnek ide,

Tovább olvasom »

Nyomdai ajánlatkérés a legegyszerűbben, leggyorsabban.

Kényelmesen és gyorsan.

Csak a legszükségesebb paraméterek bekérésével.

Ezek is érdekelhetik: