A jó szövegkép meghatározza a reklámhordozó sikerét

Ahhoz, hogy egy nyomtatott hirdetés képes legyen beteljesíteni a rendeltetését, nagyon fontos, hogy a tartalom és a megjelenés egyaránt érdekes legyen. Ha azt szeretnénk, hogy a szöveget az érdeklődő el is olvassa, fel kell keltenünk az érdeklődését aziránt, amit tartalmaz. Ennek egyik eszköze a megfelelő dizájn kialakítása, melynek a szövegkép is szerves része. De hogy is néz ki a jó szöveg?

Az előző cikkünkben már írtunk arról, hogyan lehet izgalmas és igényes dizájnokat készíteni előre tervezett sablonokkal. Ám ez még önmagában kevés a megfelelő eredményhez. A benne elhelyezett szöveg megjelenése is kulcsfontosságú, ami több tényezőből áll össze. Lássuk, mik ezek és hogyan lehet őket a hirdetés szolgálatába állítani!

Első lépés: a tipográfia

A jó betűtípus kiválasztása kulcsfontosságú az arculat kialakításában és a figyelemfelkeltésben egyaránt. Azt azonban érdemes észben tartani, hogy a tipográfiát meghatározza a tartalom. Nem volna praktikus egy komoly, tudományos szöveget bolondos, kézírásos betűtípussal megjeleníteni, ahogy egy könnyed, szórakoztató szöveget is unalmassá tehet egy szigorú, szabályos forma.

Ennél fogva mielőtt lázas próbálgatásokba kezdenénk, hogy melyik tipográfia hogy mutat a papíron, érdemes összeállítani a szöveges anyagot, amennyiben az még nem áll rendelkezésre, például egy szórólap vagy egy brosúra esetén. A kész szöveggel sokkal egyszerűbb lesz majd a választás és a különböző formázások is könnyebben tesztelhetők.

Miről ismerszik meg a jó tipográfia? Amellett, hogy illeszkedik a szöveg kontextusához, fontos az is, hogy jól látható és olvasható legyen. Ebben jelentős szerepet vállalnak a félkövér és dőlt betűs kiemelések, valamint a betűk színe is.

A szín kiválasztásánál az olvashatóság mellett a harmóniára is törekedni kell, hiszen a harsány, oda nem illő összeállítások zavaróak lehetnek a szem számára. Gyakran hallani az ilyen rosszul színezett szövegekről, hogy „égeti a szemet”. Ezek általában olyan rikító és kontrasztos írásokat takarnak, amelyekre kellemetlen ránézni és nem szívesen olvassuk őket hosszadalmasan.

Ideje elrendezni a tartalmat

Ha a szöveg már kész és a legfontosabb paramétereket is sikerült kiválasztani, akkor kezdődhet a munka lényegi része, vagyis a rendezés. A nyomtatványon elhelyezett információk ugyanis nem csupán fontos adatokat tartalmaznak, de a dizájnnak is részét képezik. Az írott anyag tehát egyszerre több funkciót is betölt a hirdetésben.

A figyelemfelkeltő kiemelések mellett fontos időt szánni a szövegtörzsek elrendezésére is. Egy szórólap esetén természetesen érdemes arra törekedni, hogy ezek a szöveges részek csak a legfontosabb információkat tartalmazzák, sallangoktól mentesen. Más jellegű anyagokban azonban a szövegtörzsben helyezkednek el a legfontosabb tudnivalók részletei is.

Kulcsfontosságú, hogy ezek a hosszabb szövegek ne takarjanak ki semmilyen lényeges részletet, egységes képet alkosson és könnyen olvasható legyen. Bizonyára ön is találkozott már olyan nyomtatvánnyal, amelyet csak nehezen, vagy egyáltalán nem lehetett kisilabizálni a túl kicsire méretezett, vagy túl sűrűn szedett betűk miatt.

A kiugró felhívások és címsorok esetén a legjobb, ha tömörségre törekszünk. Egy törés a szövegben nem csak a szöveg dinamikáját bonthatja fel, de akár még az esztétikát is tönkreteheti. Egy rosszul sikerült hirdetés pedig könnyedén letöri az érdeklődők lelkesedését, mivel úgy érezhetik, az Ön cége nem fektet elég energiát a precizitásra és nem elég professzionális.

Az elrendezést döntően befolyásolja a képi és grafikai anyagok kialakítása is. Egy vidám, kissé kaotikus cirkuszi plakáton például jól mutat, ha ezt az elvet követi az írásos elrendelés is. Komolyabb téma, például egy szimfonikus koncert esetén viszont a letisztultabb, egyszerű és lényegre törő formátum lesz majd a befutó.

Szeretné elkészíteni nyomtatott reklámanyagait? Lent kérhet tőlünk árajánlatot termékeire. Ha pedig még nem biztos a dolgában, tekintse meg eddigi munkáinkat, profi tanácsokért és exkluzív megoldásokért pedig érdeklődjön elérhetőségeink egyikén!

Kedves Csaba! Köszönöm a munkájukat! Gyors, rugalmas hozzáállás, pontos és mindenre kiterjedő árajánlat, rövid határidő, alacsony ár, minőségi munka. Csak ajánlani tudom. Marsi Gábor

Megrendelésem (névjegy) időre elkészült, A kivitelezés nagyon jó, a munkaminőségével teljesen elégedett vagyok 8) dr. Falus András

További olvasnivalók

Szabványos méretek

A nyomdai gyakorlatban a legtöbbször kétféle papírral találkozhatunk, attól függően, hogy milyen nyomógépen, milyen technológiával dolgozzuk fel: íves, és tekercses formában.

A legjellemzőbb szabványos papírméretek az A és B fősorozatba tartoznak.

Tovább olvasom »

Munkáink

Biztos vagyok abban, hogy az Ön kiadványát is úgy tudjuk legyártani, hogy a végeredménnyel Ön is és mi is elégedettek

Tovább olvasom »

Nyomdai ajánlatkérés a legegyszerűbben, leggyorsabban.

Kényelmesen és gyorsan.

Csak a legszükségesebb paraméterek bekérésével.

Ezek is érdekelhetik:

SUBSCRIBE TO NEWSLETTER
All rights reserved © Company Name, 2014
Dolor aliquet augue augue sit magnis, magna aenean aenean et! Et tempor, facilisis cursus turpis tempor odio, cursus montes ac turpis. Ultrices! Massa integer augue ridiculus adipiscing, massa cras pid. Turpis placerat scelerisque, vut odio mus non, mattis porttitor, nunc odio, turpis tortor sit? Pid amet, sed facilisis.
  • Goblinus globalus fantumo tandempo
  • Scelerisque cursus dignissim donus
  • Montes vutario lacus quis arcupolisio
  • Leftomato denitro oculus tepircos den
  • Spiratio dodenus christmas popupius
  • Afrenius globalus spiritum tandempo
  • Fitatos vutario lacus quis arcup delis
Végig nézte az ajánlatot?
Látta a kedvezményt?
Végig nézte az ajánlatot?
Látta a kedvezményt?
Várjon egy percet!
Megtalálta amit keresett?
Kérem mondja el nekünk a lenti rövid kérdőíven!
Sikerült választani?
Megrendelés lent
ÖNNEK MÁR VAN KEDVEZMÉNYE?
A nyilvántartásunk szerint az Ön előző rendelése alapján kedvezményt kaphat akár ebből a kiadványból is.
A részleteket az ofszetnyomda.hu/legyen-a-torzsvasarlonk/ oldalon tudja elolvasni.
Végig nézte az ajánlatot?
Látta a kedvezményt?
Akár 30% is lehet egyes rendeléseknél.*
*A kedvezmény a következő rendelésből kerül jóváírásra, ami az új rendelés 30%-a is lehet.
Árajánlatot szeretne kérni?
Ha nyomdai árajánlatot szeretne kérni egyszerű, gyors és könnyen használható felületen, akkor próbálja ki az ajánlatkérő chatrobotunkat, amivel pár perc alatt elkészítheti az ajánlatkérését!
Ez a vonat elment...
Ez az ajánlat legalább 2 hónapos. Frissíteni szükséges!
Rendelést csak az ajánlat frissítése után tud leadni.
A frissítés nem feltétlenül jelent új árakat, csak az ajánlat felülvizsgálatát a piaci változások függvényében.
...vagy mégse...?
Árajánlatot szeretne kérni?
Ha nyomdai árajánlatot szeretne kérni egyszerű, gyors és felhasználóbarát felületen, akkor próbálja ki az ajánlatkérő űrlapunkat, amit pár perc alatt ki tud tölteni!