5 tudnivaló a tökéletes szórólap tervezéséhez

A kis- és középvállalkozások egyik leginkább kedvelt marketingeszköze napjainkban is a szórólapozás. Sikere évtizedek óta töretlen, úton útfélen találkozhatunk vele, nem véletlenül. A jó szórólap amellett, hogy olcsó módja a promóciónak, bizonyítottan hozzájárul vállalkozásunk fellendítéséhez. És hogy mitől működik az analóg reklám eme formája igazán jól?

Az alábbi írásban öt pontba gyűjtve mutatjuk meg Önnek, milyen az igazán hatékony, napjaink rohanó világában is működőképes szórólap!

Működik-e még a szórólap?

Sokak szerint a szórólapok ideje a digitális marketing előretörése óta lejárt. Azok, akik így gondolják, arra hivatkoznak, hogy a színes papírok az a virtuális reklámok térnyerésének köszönhetően kevésbé hatékony módszert jelentenek, mint egy, vagy akár fél évtizeddel ezelőtt. Azok azonban nem is állhatnának távolabb a valóságtól.

A szórólapok aktivitási rátája különböző kutatások eredményei szerint legalább annyira erős, mint néhány évvel ezelőtt. Az igazán kreatív szórólapok esetében nem ritka az 5% körüli célteljesítés sem, ami marketingaktivitási ráta esetében egyáltalán nem jelent rossz teljesítményt, sőt! Gyakran az online hirdetések sem teljesítenek ennyire jól, ami sokak számára meglepő lehet, azonban az eredmények magukért beszélnek.

Ez természetesen nem azt jelenti, hogy minden szórólap csodára lenne képes. Jelen esetben a legsikeresebb példákról beszélünk. Ezek az esetek azonban kiválóan illusztrálják azt, hogy a régi reklámhordozók egy része továbbra is képes felvenni a versenyt az új, modern megoldásokkal.

Ahhoz azonban, hogy az általunk készített reklámanyag megfelelően működjön, érdemes elkészítése során néhány dologra odafigyelni. Nem csak a kreativitás, de az alábbi felsorolt néhány pont is rengeteget segíthet abban, hogy az általunk tervezett szórólapok nagyban hozzájáruljanak üzletünk fellendüléséhez.

  1. A célközönség megfelelő megszólítása

    A tökéletes szórólap elkészítése előtt fontos, hogy behatóan tanulmányozzuk, és jól ismerjük saját célközönségünket. Kikhez szeretnénk eljuttatni vállalkozásunk hírét? Mit szeretnénk elérni a szórólapok gyártásával, mi a pontos célunk és üzenetünk? Ezek ismeretében dönthetjük el, milyen nyelvezetet használjunk, és milyen legyen a reklámanyag vizuális megjelenése.
    Sokan úgy gondolják, hogy a szórólap nehezen targetálható reklámhordozó, azonban ez egyáltalán nem igaz. A megfelelő megjelenés, valamint a terjesztés módjának és helyének jól átgondolt megválasztása tökéletesen lehetővé teszi azt, hogy üzenetünket eljuttassuk az általunk választott célközönség tagjaihoz.

  2. Terjesztés

    Mielőtt belefognánk a tervezési fázisba, célközönségünk ismeretében érdemes meghatároznunk szórólapjaink terjesztési módját is. Hiszen attól függően, hogy postaládába dobott vagy utcán osztogatott szóróanyagról beszélünk, különböző emberekhez juthatunk el és különböző kritériumok szerint kell gondolkodnunk.
    Mindkét esetben eltérő méretű, eltérő anyagú, és nem utolsó sorban, eltérő mennyiségű szórólapra lesz majd szükségünk. Az utcai terjesztés esetében érdemes figyelemfelkeltőbb külsőt tervezni, a postaládába dobott szórólapok esetében pedig célszerűbb lehet a letisztultabb külsőre törekedni, és nagyobb mennyiségben gondolkodni.

  3. Esztétika

    Az első benyomás rendkívül fontos. Minél érdekesebb, meghökkentőbb, valamint esztétikusabb egy szórólap megjelenése, az általa reklámozott termék vagy szolgáltatás annál csábítóbb lesz a potenciális fogyasztók és ügyfelek számára. A tervezés során arra is oda kell figyelnünk, hogy reklámanyagunk ne legyen túl zsúfolt, és megfelelő legyen a szöveges és grafikus elemek elrendezése.
    Éppen ezért reklámanyagaink vizuális megjelenését érdemes tapasztalt, a szakmájában jártas grafikusra bízni. Olyasvalakire, aki a szépérzék mellett a reklámszakmában szerzett ismeretekkel is rendelkezik. (Ha nem ismer ilyet, akkor szóljon, és tudunk ajánlani Önnek!)
    A megfelelő szakember továbbá azért is fontos, mert egy jó grafikus tisztában van a nyomdai szabványokkal, ebből kifolyólag pedig tudja, milyen méretű és minőségű tervekre lesz szükségünk, illetve milyen forrásból származó képekkel kell dolgoznia ahhoz, hogy megalkossa a vállalkozásunk számára tökéletes szóróanyagot.

  4. Jó anyagminőség

    Az igazán igényes szórólap elkészítéséhez mindenképp érdemes minőségi nyomdapapírt választanunk. Ez nem csupán a tetszetős megjelenés szempontjából fontos.
    A reklámhordozók eme fajtája ugyanis rendkívül sérülékeny. A szállítás, az osztogatás, a postaládába történő bedobálás, az összehajtogatás mind-mind olyan tényezők, melyek rossz minőségű papír vagy nyomdai munka esetén könnyedén tönkretehetik szórólapjainkat, és így esélyes, hogy üzenetünk nem jut el megfelelő formában leendő vásárlóinkhoz és ügyfeleinkhez.
    Ha különlegesebb, vastagabb papírral szeretnénk dolgozni, szórólapok készítésére mindenképp az ofszet nyomdatechnika ajánlott, hiszen az ilyen exkluzív reklámhordozók kivitelezése a digitális nyomdákban nem, vagy csak jóval magasabb ár megfizetése mellett megoldható.

  5. A tökéletes nyomda kiválasztása

    Az igazán jó anyagminőség és hibátlan munka érdekében a legfontosabb a megfelelő nyomda kiválasztása. Olyan helyet kell találnunk, ahol szórólapjainkat nem csupán elegendő szakmai tudással és hozzáértéssel, de megfelelő odaadással készítik el nekünk.
    Fontos, hogy semmiképp se hagyjuk, hogy csupán az ár befolyásolja döntésünket! Mindenki szeret spórolni, azonban néha a túlzottan olcsó megoldások többet árthatnak cégünk arculatának, mint amennyit használnak. Mielőtt kiválasztanánk a számunkra megfelelő nyomdát, érdemes megtekintenünk korábbi referenciamunkáikat, prototípust készíttetni az általunk vitt grafikai anyagokból, és megbizonyosodni arról, hogy pénzünkért cserébe valóban a nekünk megfelelő minőségű szórólapokat kapjuk.

A kész szórólapok ára természetesen sok mindentől függhet. A darabszám, a színek, valamint a papírminőség egyaránt beleszámítanak a végösszegbe. Azonban alapvetően elmondhatjuk, hogy a igazán jó minőségű szóróanyagra vágyik, a feladatra az ofszet technológiával dolgozó nyomdák a leginkább alkalmasak.

Ha Ön is tökéletes megoldást keres szórólapjai kivitelezését illetően, jó helyen jár, nem kell tovább keresnie! Nyomdánk hosszú évek tapasztalataival a háta mögött bármikor készséggel áll az Ön és vállalkozása rendelkezésére, legyen szó bármilyen reklámanyag, vagy egyéb kiadvány tervezéséről, illetve kivitelezéséről!

Pontos precíz munka, nagyon jó áron. A legtöbb nyomdánál ez lehetetlennek tűnik, de nekik sikerült. Csak ajánlani tudom. Százért100 Üzletlánc

A munkát gyorsan precízen elvégezte a Zsoli Bt., Huszár úr személyes szakmai tanácsai, javaslatai nagyban hozzájárultak a GRSP Egyesület kiadványainak, hírleveleinek sikerességéhez. Köszönjük a hatékony együttműködést! Lőrincz Krisztina

További olvasnivalók

Szabványos méretek

A nyomdai gyakorlatban a legtöbbször kétféle papírral találkozhatunk, attól függően, hogy milyen nyomógépen, milyen technológiával dolgozzuk fel: íves, és tekercses formában.

A legjellemzőbb szabványos papírméretek az A és B fősorozatba tartoznak.

Tovább olvasom »

Plakátsuli

A plakát kitűnő reklámeszköz. Plakátnyomtatáson akkor gondolkodjon el, ha a rajta szereplő eseménynek, hírnek van ideje hatni. Azaz hetek, hónapok

Tovább olvasom »

Nyomdai ajánlatkérés a legegyszerűbben, leggyorsabban.

Kényelmesen és gyorsan.

Csak a legszükségesebb paraméterek bekérésével.

Ezek is érdekelhetik:

“3D UV-formalakk”

Tegye egyedivé Ön is a névjegyeit, prospektusait, csomagolásait! Nyűgözze le ügyfeleit, és essen le a versenytársa álla! 😉 Nézze végig ezt a pár videót, hogy

Elolvasom »